حجت‌الاسلام حسینی سخنان یونسی بجای نزدیک کردن اقوام به هم آن‌ها را از هم دور می‌کند/روحانی حتما به مشاورانش به ویژه یونسی تذکر دهد

حجت‌الاسلام حسینی

سخنان یونسی بجای نزدیک کردن اقوام به هم آن‌ها را از هم دور می‌کند/روحانی حتما به مشاورانش به ویژه یونسی تذکر دهد

سخنان یونسی بجای نزدیک کردن اقوام به هم آن‌ها را از هم دور می‌کند/روحانی حتما به مشاورانش به ویژه یونسی تذکر دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سخنان یونسی به کلی اشتباه و غلط است؛ وی به جای اینکه اقوام را به هم نزدیک کند، بدتر به نوعی اقوام را از هم جدا می کند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  پارسیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا ، در خصوص اظهارات اخیر علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها اظهار داشت: این سخنان آقای یونسی به کلی اشتباه و غلط است؛ وی به جای اینکه اقوام را به هم نزدیک کند، بدتر به نوعی اقوام را از هم جدا می کند.

وی افزود: مطالبی که بیان می‌شود، به برخی اقوام این مسئله را تلقین می‌کند که نظام در حق آن‌ها ظلم کرده در صورتی که اقوام و اقلیت ها همیشه در ایران دارای جایگاه و احترام بوده‌اند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مجموع نه تنها اقدامات یونسی اثر مثبت ندارد، بلکه دارای آثار منفی و بدی  هم هست.

وی ادامه داد: اینکه وی می‌گوید اگر روحانیون و خاخام ها بگذارند مردم در کنار هم با‌ آرامش زندگی‌ می‌کنند چه معنایی می تواند داشته باشد جز تحریک اقلیت ها؟! ما نه تنها با یهود در داخل ایران مشکل نداشته ایم بلکه همواره در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر این مسئله که روحانی حتما به مشاورانش به ویژه یونسی تذکر دهد،گفت: نمایندگان مجلس هم به آقای رئیس جمهور تذکرات لازم را دادند و ان شاءالله با تذکر رئیس جمهوری به مشاورانش دیگر شاهد چنین اظهار نظرهایی نباشیم.