حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: آب سنگین اراک تعطیل‌بردار نیست/تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای نبود بلکه به خاطر فتنه گران بود/غرب جز خیانت هیچ خدمتی به زنان نکرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

آب سنگین اراک تعطیل‌بردار نیست/تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای نبود بلکه به خاطر فتنه گران بود/غرب جز خیانت هیچ خدمتی به زنان نکرده است

آب سنگین اراک تعطیل‌بردار نیست/تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای نبود بلکه به خاطر فتنه گران بود/غرب جز خیانت هیچ خدمتی به زنان نکرده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ‫انرژی هسته‌ای ایران نقطه عطفی در تمدن اسلامی است‬، گفت:‌ نه آب سنگین اراک و نه فعالیت‌های دیگر هسته‌ای به فرمان نایب امام زمان(عج) به هیچ وجه تعطیل بردار نیست‬.

به گزارش خبرنگاری پایگاه خبری پارسیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب این هفته نماز عبادی – سیاسی جمعه تهران، با اشاره به در پیش‌ بودن ایام ولادت حضرت زهرا(س) گفت: ولادت ایشان ولادت همه زیبایی‌ها، برجستگی‌ها و کمالات ممکنه است که ولادت فرزند ایشان امام خمینی (ره) نیز نقطه عطفی پس از امامان معصوم در تاریخ بشر بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امام خمینی(ره) سبک زندگی اسلامی را مقابل و جایگزین مجعول سبک زندگی شرق و غرب قرار دادند که بر اساس آن فرهنگ، اقتصاد، اخلاق و حکومت نشانی از خدا دارد و تنها راه نجات منحصر به این طریق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: دنیای غرب جز خیانت و تعرض به حقوق زنان خدمتی به آنان نکرده است.

وی با بیان اینکه در دنیای غرب، زنان ارزشی ندارند، اظهار داشت: زن باید آینه قدرت، کرامت و صفات خدا باشد در صورتی که غربی‌ها ارزش و جایگاه زن را با فریب، تجاوز و تبلیغ برای جامعه بشری در حد حیوان پایین آورده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آیه 195 سوره آل عمران ابراز داشت: خدا خریدار اعمال صالحه زنان و مردان است و عمل بانویی را ضایع نمی‌کند بلکه عمل آن‌ها را پاس می‌دارد.

وی افزود: دنیای غرب باید خجالت بکشد و شرم کند که این‌قدر رتبه بشر را پایین آورده و حیوانیت، شیطنت و فریب را جایگزین ارزش‌های انسانی کرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأسیس سپاه پاسداران و با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: این افتخار نیروهای مسلح است که حضرت علی(ع) از آنها ستایش کرده و 4 مدال به آنها داده است.

وی ادامه داد: یکی از مدال‌هایی که امام علی(ع) به پاسداران نظام داده این است که آنها دژ محکم هستند که با وجودشان ملت پشتیبان و پناهگاه دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیروهای مسلح مایه آرامش ولایت فقیه هستند، اضافه کرد: نیروهای مسلح در 8 سال جنگ تحمیلی اقتدار آفریدند و شرق و غرب را مبهوت کردند و موجب سرافرازی و افتخار رهبر معظم انقلاب و نظام شدند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: نظام بازوان پرتوانی همچون نیروهای مسلح دارد که امام خمینی (ره) به بازوهای این بسیجیان بوسه می‌زد و افتخار می‌کرد که در یک دستشان قرآن و در دست دیگرشان سلاح می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: اگر گروه‌های سیاسی نیروهای مسلح را پشتیبان نظام ندانند، اجانب وقیح‌تر می‌شوند و کارهای غیر انسانی بیشتری از آنها سر می‌زند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و متخصصان این صنعت گفت: ملت در تمام مدت منتظر صراحت وشفافیت رهبر معظم درباره انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بودند.

وی با تأکید بر اینکه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در عرصه‌های مختلف کارساز است، تصریح کرد: این انرژی تأمین کننده نیازهای ملت ایران در حوزه‌های پزشکی و صنعتی است، علاوه بر اینها جرقه‌ای در تمدن اسلامی به وجود می‌آورد که موجب باور و ایمان جدید و اعتقاد راسخ می‌شود که می‌توان در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله علم و صنعت ارتقا پیدا کرد و این مساله مهمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت:‌ ملتی که امید دارد و احساس استقلال می کند می داند که بدون استغنا، استقلال نهادینه نمی‌شود و آنچه که ملت را محکم و با آرامش در مسیر پرواز قرار می دهد، این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می‌تواند روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه در مسائل هسته‌ای شرق و غرب دانشمندان ما را یاری نکردند، اظهار داشت: دانشمندان با تلاش و مجاهدت و پیگیری توانستند دانش هسته‌ای را بومی کنند و شرق و غرب را مبهوت سازند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه فن‌آوری غنی‌سازی  20 درصد نداشتیم و قراربود غرب به ما کمک کند، افزود: غربی‌ها با ما کنار نیامدند و عهدشکنی، عقب‌نشینی و کارشکنی کردند اما در کمتر از آن زمان که به فکرشان می‌رسید دانشمندان کشورمان با سوخت 20 درصد راکتورها را راه اندازی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: رسیدن به غنی‌‌سازی 20 درصد نوعی پیروزی فرهنگی اسلامی، ایمان و جلوه اعتدال و استقلال واقعی است.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ علتی از دستاوردهایی که دانشمندان در فن‌آوری هسته‌ای به دست آوردند عقب‌نشینی نخواهیم داشت، گفت: آب سنگین اراک و کانون‌های دیگر این فناوری با نگاه امام زمان (عج) تعطیل بردار نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: فکر نکنیم که مسئله هسته‌ای موجب تحریم بود، بلکه فتنه موجب تحریم‌ها شد. تحریم‌ها از زمان انقلاب آغاز شده و اوجش زمانی بود که فتنه‌گران فتنه کردند و نظام را ضعیف جلوه دادند.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: اگر دنیای استکبار بتواند چرخ‌های هسته‌ای‌مان را از کار بیندازد نه تنها چرخه تولید ارتقا نخواهد یافت بلکه بیشتر از اهدافمان دور خواهیم شد.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان منطقه مرزی و حساسی است که سیستانی‌های قهرمان در کنار بلوچ‌هایی وفادار به نظام سالها با آرامش زندگی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: حضور هیئت دولت در استان سیستان و بلوچستان موجب تقدیر رهبر معظم انقلاب است که موجب آشنایی با ملت و دلگرم کردن آنهاست چرا که برای تشخیص اولویت‌ها و واقعیت‌های این منطقه به کار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به صدور بیانیه‌ پارلمان اروپا گفت: مذاکرات پارلمان اروپا را به اشتباه انداخته است که آنها به خود اجازه دادند تا بندهای سخیفی را در برابر مسائل اسلامی، دینی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی به زبان بیاورند.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها خودشان ناقض حقوق بشرند، تأکید کرد: ملت ایران با تقویت فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف، جواب دندان‌شکنی را به اتحادیه اروپا خواهند داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به شعار سال 93 مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: عمل به دین در بعد حجاب، عفت، کاهش گناه، مبارزه با فساد، پرکاری ادارات، در این سال باید صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: روحیه مردم ایران روحیه عزت و افتخار است که با عمل به فرمایشات رهبری ذلت را برای دنیای کفر به وجود می‌آورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه اول در بیان عظمت سوره مبارکه حمد گفت: صدرالمتأهلین در ارتباط با این سوره آن را به هشت مرحله تقسیم کرده و به نظر من هشت پیام قطعی در این سوره برای پیروان قرآن منظور شده است.

وی افزود: پیام اول این سوره، معرفت است و ما این را از مقدمه نماز در می‌یابیم چرا که انسان در حال نماز فقط و فقط به خدا توجه دارد.

امام جمعه موقت تهران در بیان پیام دوم سوره مبارکه حمد اظهار داشت: این پیام شکر است و شکر از منازل سائلین و افضل اعمال به تعبیر خواجه نصیر‌الدین طوسی و منشأ رشد و توسعه در وجود انسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تأکید کرد: انسان در نماز کلاس شکر می‌بیند چرا که همه چیز از نظر او نعمت است و باید به خاطر آنها خداوند را شاکر باشد لذا هر نمازگزاری اهل شکر و دریافت محبت خداست.

وی تصریح کرد: شاکر خود را غرق در نعت می‌بیند و به هر طرف نگاه کند جلوه‌های محبت خدا را می‌بیند.

خطیب موقت جمعه تهران پیام سوم سوره حمد را رجا دانسته و افزود: عالم سراسر جلوه رحمت خداست و بی‌معرفت‌تر از مأیوس کسی نیست چرا که خداوند رحمان است.

وی اظهار داشت: خداوند در آفرینش جهنم نیز قصد انتقام از کسی ندارد بلکه هدف وی تأدیب است چرا که اگر جهنم نبود خیلی‌ها به جایی نمی‌رسیدند لذا جهنم مظهر عدالت خداست.

صدیقی تأکید کرد: گستره رحمت خدا به وسعت همه کائنات است و دلیلی ندارد که انسان وامانده به خداوند امید نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران پیام پنجم سوره حمد را خوف دانسته و افزود: انسان با دوبال پرواز می‌کند؛ یکی تشویق و دیگری تنبیه است و هیچ‌کس بدون این دو بال به جایی نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: پیام بعدی که از امهات سعادت بوده و کسی بدون آن به کمال واقعی نمی‌رسد، اخلاص است، خداوند منان در سوره توحید به ما آموخته که فقط او را عبادت کنیم و انسان باید این حقیقت را تمرین کند که زندگی خود را بر محور بندگی خدا پیش ببرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران پیام هفتم سوره حمد را دعا دانسته و افزود: دعا هم خداشناسی و هم خودشناسی است، ما باید خدا را در اقتدار، عظمت، غنا و رحمت و همچنین خود را در عین نیاز و بیچارگی یافته و بنابراین دعا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی پیام هشتم را اقتدار اسوه‌ها و افراد ره‌یافته دانست و گفت: انسان از تنهایی رنج می‌برد و بنابراین به همراه نیاز دارد.

خطیب موقت جمعه تهران اظهار داشت: این هشت نکته را به واقع می‌توان از تک تک آیات این سوره برداشت کرد و کسی که در نمازش با معرفت به این نکات خدا را عبادت می‌کند می‌تواند نماز معراجی داشته باشد.