حجت الاسلام راشد یزدی: بد حجاب بی دین نیست/جاهلیت زمان عرب اما مدرن/مشارکت عمومی برای مقابله با بد حجابی

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی: در دنیای امروزی شاهد جاهلیتی مشابه جاهلیت زمان عرب اما به شکل مدرن هستیم که در این جاهلیت به شخصیت و اصالت زنان توهین شده و حرمت زن را می کشند.
به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از هرمز، حجت الاسلام راشد یزدی در همایش حجاب و عفاف که در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد گفت: ریشه بد حجابی به تربیت نادرست در خانواده ها باز می گردد و بانوان بد حجاب در جامعه ما بی دین نیستند.

وی با اشاره به روایات اسلامی در اهمیت تکریم دختران در میان خانواده ها تاکید کرد: باید بر اساس آنچه دین اسلام به خانواده ها تذکر داده است با محبت نسبت به دختران زمینه های بروز خود کم بینی و نیاز به خود اظهاری و بد حجابی در آنان را از بین برده و کمبودهای عاطفی آنان را رفع کنیم.

این مبلغ دینی افزود: خانواده ها نقش مهم و اساسی در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند، زنان باید ارزش خود را بدانند ؛ اگر بتوانیم این فرهنگ را در میان خانواده ها و دختران جا بیاندازیم، شاهد حضور زنان بدحجاب در جامعه نخواهیم بود.

وی از زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ در جامعه یاد کرد و خاطرنشان کرد: زنان در تاریخ انقلاب اسلامی در تمام صحنه ها حضور فعال داشته اند به طوری که 9 هزار نفر از شهدای دفاع مقدس را زنان تشکیل می دهند و وظیفه تربیت 148هزار نفر از فرزندان شهدا نیز بر عهده مادران صبور آنان بوده است.

راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت زنان در تاریخ قبل از اسلام و زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت یادآور شد: اسلام به زنان جایگاه ارزشمند و والایی بخشید و با ظهور اسلام زنان کرامت و حرمت یافتند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز شاهد جاهلیتی مشابه جاهلیت زمان عرب اما به شکل مدرن هستیم و در این جاهلیت به شخصیت و اصالت زنان توهین شده و حرمت زن را می کشند.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به اهمیت مبحث عفاف و حجاب در جامعه و شخصیت زنان گفت: برخورد با بی حجابی و بد حجابی مقوله ای است که باید همه مردم در آن مشارکت داشته باشند زیرا یک مقوله فرهنگی است و نباید زحمت این کاربر دوش نیروی انتظامی باشد. اگرچه گاه نیاز است در برخی موارد نیروی انتظامی مداخله کرده و با برخی مصادیق بدحجابی برخورد کند.

در این مراسم که به همت امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ معاونین، مدیران، کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی ویژه کیش، فرماندهی و کارکنان بسیج سپاه کیش، و دیگر اقشار مردم جزیره مرجانی حضور داشتند در پایان مراسم به برندگان مسابقه پیامکی ” در وصف حجاب” از سوی نیروی انتظامی ویژه کیش هدایای اهدا شد.