حضور گسترده مردم آمریکا در دومین شب از اعتراضات ضد بی عدالتی

دومین شب از اعتراضات ضد بی عدالتی در آمریکا که به دعوت مردم فرگوسن در ایالت میسوری برگزار می شود شاهد حضور تعداد بیشتری از مردم این کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از راشاتودی، دومین شب از اعتراضات ضد بی عدالتی در آمریکا شب گذشته در ایالت میسوری برگزار شد.

این اعتراضات که قرار است تا دوشنبه شب ادامه داشته باشد در اعتراض به کشته شدن دو نوجوان به دست نیروهای پلیس آمریکا برگزار می شوند.

در حالی که مردم شهر فرگوسن ایالت میسوری هنوز قتل “مایکل براون” را فراموش نکرده اند، چهارشنبه هفته گذشته نیز یک نوجوان دیگر به دست پلیس این ایالت به قتل رسید و همین امر موجب شد تا مردم آمریکا بار دیگر اعتراضات خود علیه خشونت پلیس و نبود عدالت در این کشور را از سر بگیرند.

شعاری که در اعتراضات دو روز اخیر بیش از سایر شعارها به گوش می خورد و یا آنکه بر روی دست نوشته ها دیده می شود عبارت “عدالت برای همه” است.

هر چند روز گذشته رسانه های غربی از آرام برگزار شدن تظاهرات روز اول خبر داده بودند اما برخی گزارش ها از بروز درگیری میان نیروهای پلیس و معترضین در سنت لوئیز حکایت دارند.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از 19 مرداد ماه سال جاری ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری بود. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی “مایک براون” شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

در ماه های گذشته شدت اعتراضات به حدی رسید که فرماندار میسوری مجبور به کمک گرفتن از گارد ملی آمریکا شد. این اعتراضات تا تاریخ 31 مرداد ادامه داشت و پس از آن جو حاکم بر فرگوسن رفته رفته آرام شد اما با این وجود اعتراضات مردم نسبت به محاکمه نشدن عامل این قتل ادامه دارد.