دومین یادواره شهدای گمنام روستای چهواز؛ مدیرکل حفظ آثار هرمزگان: شهدای گمنام در ۶۷ نقطه هرمزگان دفن شده اند+تصاویر

دومین یادواره ۲ شهید گمنام روستای چهواز در دومین سالگرد این شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ دومین یادواره شهدای گمنام چهواز، در دومین سالگرد تدفین این شهدا، با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان، امام جمعه شهرستان، بخشدار مرکزی، جانشین سپاه پارسیان و برخی از مدیران ادارات برگزار شد.

 

سردار میرزایی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان، در این مراسم با قدردانی از مردم چهواز در بزرگداشت شهدای این روستا، اظهار کرد: شهدای گمنام در ۶۷ نقطه از استان مدفون هستند و هرمزگان ۱۸۸ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و مردم روستای چهواز مردمی با شور و شوق هستند که برای گرامیداشت شهدا سنگ تمام می گذارند که بی نظیر است.

 

سردار میرزایی، به دوران هشت سال دفاع مقدس و تبعیت شهدا از حضرت امام راحل اشاره و تاکید کرد: در روستاهای بشاگرد در حال حاضر راه ارتباطی مناسبی وجود ندارد که اگر با دوران دفاع مقدس مقایسه کنیم قابل قیاس نخواهد بود و جای تعجب است که مردم روستاهای بدون راه ارتباطی و امکانات چگونه ندای حضرت امام(ره) را شنیدند و جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند.

 

وی، حرکت در مسیر راه و پیام شهدا را برای همگان ضروری دانست و تصریح کرد: وظیفه ماست که پیام شهدا را بدانیم که مطالعه وصیت نامه شهدا بهترین راه و روش است و اگر این شهدا نبودند چکمه های دشمن گرزه های ما را له می کرد.

 

در پایان این مراسم مداحی توسط مداح اهل بیت و قدردانی و تجلیل از خانواده معظم شهدا توسط مسئولین انجام شد.

 

۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روستای چهواز مدفون هستند.