حمایت از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در قشم سبب اعتلای موسسات تولیدی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری پارسیان‏ پیمان پورکریم در قشم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و عام‌المنعفه مجموعه تحت مدیریت خود در قشم، گفت: دیدگاه مدیران و اعضای هیئت مدیره این موسسه در سال‌های گذشته درباره مسئولیت اجتماعی یک دیدگاه مدرن، مسئولانه و با رویکردی فرهنگی بوده است.

وی افزود: این شرکت هیچ وقت نسبت به مسائل جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، بی‌تفاوت نبوده و معتقد است که منافع این شرکت و موسسه از منافع کل جامعه جدا نیست.

سرپرست این موسسه فعال در قشم اضافه کرد: با انجام اقداماتی نظیر ایجاد هنرستان فنی و حرفه‌ای سوپر پایپ به وسعت 4 هزار مترمربع و زیربنای بیش از 2 هزار مترمربع برای 400 دانش‌آموز با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال، برای رفاه فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم در شهر قشم گام برداشته‌ایم و به وظیفه‌ اجتماعی خود در این زمینه عمل کرده‌ایم.

پورکریم ادامه داد: این هنرستان ساخته شده دارای سه طبقه ساختمان اصلی شامل 10 کلاس درس، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، زمین ورزش و دو طبقه ساختمان جنبی شامل یک واحد سرایداری و یک واحد مهمانسراست.

وی اظهار داشت: حمایت از بهسازی و اعتلای معماری روستای لافت قشم به عنوان نخستین اکو موزه ایران و حمایت از هیئت کشتی شهرستان قشم از دیگر فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی این شرکت در جزیره قشم است.

پورکریم با بیان اینکه مجموعه تحت مدیریتش در قشم حدود 18 سال است که فعالیت دارد، تاکید کرد: مدیران این شرکت بر این باورند که ترویج دیدگاه سازنده‌، در راه‌هایی که به اعتلای زیرساخت‌های فرهنگی می‌پردازد، به شکوفایی استعدادها و بهبود زندگی نسل آینده کشورمان کمک می‌کند.

سرپرست سوپر پایپ قشم رعایت مسئولیت‌‌های اجتماعی از سوی اشخاص، شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی جامعه را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه جشن نوروز صیاد یکی از زیباترین آیین‌های ایران‌زمین در گرامیداشت آب است اما متاسفانه در سال گذشته به علت عدم حمایت، این جشن کهن در جزیره برگزار نشد.

پورکریم گفت: با توجه به درخواست دهیاری و شورای اسلامی روستای سلخ و به دلیل بحرانی بودن محیط زیست دریایی و آب این شرکت تصمیم گرفت که از این رویداد فرهنگی حمایت کنیم.

سرپرست سوپر پایپ قشم در پایان اظهار کرد: امیدواریم با معرفی هرچه بیشتر و بهتر جاذبه‌های فرهنگی، حضور گردشگران در این منطقه افزایش پیدا کند و به رونق اقتصادی در زندگی این مردم سختکوش، مهربان و مهمان‌نواز موثر باشد.