حمایت مالی دلالان ترک از داعش/ درآمد دهها میلیون دلاری تروریست ها از فروش نفت

یک رسانه ترک با اشاره به حمایت مالی دلالان ترک از داعش از درآمد دهها میلیون دلاری تروریست ها از فروش نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از حریت، دولت آمریکا اعلام کرد که گروه داعش در عراق روزانه یک میلیون دلار را از راه فروش نفت در بازارهای سیاه کسب می کند که همین موضوع باعث شده تا تحریم های جدید علیه خریداران نفت از جمله دلالان ترک اعمال شود.

در همین رابطه دیوید کوهن معاون خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و هزینه های اطلاعاتی، داعش را مهمترین و بزرگترین سازمان تروریستی به لحاظ هزینه هایی خواند که برای آن صرف می شود.

داعش نفت ارزان (در حد یک پنجم قیمت جهانی) به دولت اردوغان عرضه می‌کند. داعش دشمن حزب عدالت و توسعه نیست و این حزب که بنا به ماهیت اقتصادی خود یک حزب سودمحور و نواستعماری است نمی‌ تواند هیچ وقت از خیر داعش بگذرد اما همین امر باعث بروز شکاف‌ هایی در سیاست خارجی دولت ترکیه می‌ شود.

در روزهای اخیر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه، در حالی که تانک‌های ترکیه می‌توانند مواضع داعش را مورد هدف قرار دهند، مبارزه‌ای خونین با داعش داشته و در اغلب لحظات به تنهایی و تنها به کمک حزب کارگران کردستان ترکیه در مقابل تروریست‌های داعش دوام آورده‌اند.

همین امر باعث از سر گیری درگیری‌ها میان دولت ترکیه و چریک‌های حزب کارگران کردستان ترکیه در خاک ترکیه شده و این کشور را به دوران قبل از آتش‌بس سوق داده است. از طرف دیگر میزان وابستگی حکومت اقلیم کردستان عراق به دولت نواستعماری ترکیه بر همگان مشخص شده و میزان مشروعیت این شبه‌دولت در منطقه به طرز شدیدی کاهش یافته است.جسته خواهد شد.