خطر سیل در کمین مردم روستای بمبری/ نمایندگان موروثی مجلس در غرب هرمزگان به داد پارسیان برسند

نمایندگی مجلس در غرب هرمزگان در هر دوره به صورت چرخشی بین عده ای خاص و در شهری خاص می چرخد و دیگر شهرها نیز از محرومیت رنج می برند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ روستای بمبری یکی از روستاهایی بود که در سیل سال گذشته خطر سیل آنها را تهدید می کرد و همچنین باعث تخریب منازل و دیوار مدرسه روستا شد به طوری که با توجه به شدت سیل، فاصله آب رودخانه و منازل به صفر رسیده بود.

 

مسئولین بی شماری از جمله نمایندگان مجلس در دوره های گذشته و همچنین نماینده جدید، استاندار، اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان نیز‌ از روستا و مشکلات رودخانه همجوار آن بازدید کردند اما همه آنها در حد عکس گرفتن و قول و وعده بیشتر نبود.

 

نمایندگان غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با ورود خود به مجلس انگار همه چیز را فراموش می‌کنند و مشکلات این چنینی مردم که به آنها رای دادند را نمی بینند.

 

یکی از دانش آموزان روستای بمبری، با بیان مشکلات آب گرفتگی و سیل در روستا، گفت: بارندگی که می شود رودخانه کنار مدرسه ما پر از آب می شود و ما به سختی می توانیم به مدرسه برویم و معلمان ما در این مدت بارندگی هرگز نمی توانند سر کلاس درس حاضر شوند.

 

یکی دیگر از روستانشینان بمبری، از خطرات رودخانه روستای بمبری گفت و تاکید کرد: زمستان با مشکل آب گرفتگی مواجه ایم و سه، چهار روز راه ارتباطی روستا با شهر قطع و این پل تبدیل به سد می شود و باید این پل خراب شود و دیوار حفاظتی آن نیز ایجاد شود.

 

وی افزود: منزل ما در جوار رودخانه است و هنگام بارندگی سیل آسا سال گذشته، راه ارتباطی ما قطع بود و چند منزل در جوار همسایگی ما تخریب شد، این پل به علت نامناسب بودن آن، آب را روانه روستا کرد و مسئولین باید اقدامی انجام دهند تا مبادا جان عزیزان ما با خطر مواجه شود.

 

وی ادامه داد: استاندار و مسئولین شهرستانی و استانی از نزدیک با وضعیت نابه سامان بازدید کردند و قول ها و وعده هایی دادند اما تاکنون با توجه به فرا رسیدن زمستان و احتمال بارندگی ها، هیچ اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

 

یکی از بانوان روستا نیز در گفتگو با خبرنگار، با بیان اینکه در زمام سیل مثل یک جزیره می شویم، گفت: در شرایط بارندگی ارتباط ما با شهر به طور کامل قطع می شود در این شرایط اگر خدای نکرده بیماری داشته باشیم اصلا نمی توانیم راه نجاتی برای آن بیابیم.

 

وی گفت: من مدیر پیش دبستانی هستم و والدین با توجه به این شرایط رودخانه فرزندان خود را به این مرکز نمی فرستند چون از خطری که جان فرزندان آنها را تهدید می کند می ترسند.

 

حقیقت، رئیس شورای اسلامی روستای بمبری، با ابراز گلایه از برخی مسئولین شهرستانی و استانی، گفت: قول هایی دادند، نامه نگاری هایی صورت پذیرفت اما چیزی به فصل بارندگی ها نمانده و هیچ اقدامی هنوز انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولین فقط آمدند و بازدید کردند و رفتند، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم برای تامین اعتبار و ایجاد دیوار حفاظتی جهت حفاظت جان و مال مردم این روستا اقدامی موثر انجام دهید.

 

روستای بمبری با ۱۲۰خانوار و با جمعیت بیش از ۴۵۰ نفر در فاصله کمتر از ۱۰۰ متری شهر پارسیان وجود دارد.

م