خطيب نماز جمعه پارسيان: جوانان نسل امروز بسياري از خاكريزهاي علمي و نظامي را فتح كرده اند/ براي ايجاد عدالت، روحيه اشرافي گري در مسئولان كم رنگ شود

خطيب نماز جمعه پارسيان با اشاره به استعداد جوانان نسل امروز از نسل اول انقلاب، گفت: جوانان نسل امروز بسياري از خاكريزهاي علمي و نظامي را فتح كرده اند.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسيان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با تبریک ایام مقارن به ماه رجب، ماه بندگی خدا و ماهی که مقارن است با ولادت حضرت امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) از آن جهت که به طرز شگفتی حقایق را شکافت به لقب باقر العلوم مفتخر گردید.

 

میرزایی با اشاره به دیدار جوانانی که عازم راهیان نور بودند با مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر بیشتر بودن استعداد و شکوفایی نسل جوان امروز از نسل اول انقلاب، عنوان كرد: جوانان مؤمن در این زمان بسیاری از خاک ریز های نظامی، علمی و فرهنگی را فتح کردند و به مراتب بیشتری،گوش به فرمان ولی زمان خود هستند.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، علت جنگ هشت ساله، ترس قدرت های جهانی از اثر گذاری انقلاب اسلامی بود، اظهار كرد: بعد از انقلاب اسلامی منافع استکبار به خطر افتاد و به همین جهت در صدد بر آمدند که به هر قیمتی این انقلاب را نابود کنند ولی با همه تلاشها حتی یک وجب از خاک این نظام هم نتوانستند در اختیار بگیرند.

 

خطیب نماز جمعه همچنين با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب اسلامی و سخنان معظم له که فرمودند، پرهیز از دنیا پرستی، اشرافی گری و کار و تلاش سخت مسئولان موجب رحمت الهی و تاثیر گذاری در مردم می شود، افزود: برای ایجاد عدالت اجتماعی، روحیه اشرافی گری باید در میان مسئولان کم رنگ شود.

 

امام جمعه شهرستان به حمله برخی از فریب خوردگان به سفارت خانه کشورمان در برخی از کشورهای اروپایی اشاره و تصريح كرد: اگر دستگاه دیپلماسی کشور با قاطعیت ورود پیدا كند و از این کشورها به سازمان ملل شکایت می کرد قطعا شاهد تکرار این حوادث نخواهیم بود.

 

ميرزايي، انفعال و وادادگی را دلیل تکرار حوادث شمرد و از دولت، رفتاری مانند برخورد با قضیه سفارت عربستان در ایران را خواستار شد.

 

وي، با اشاره به افتخارات و پیروزی های متراکم انقلاب اسلامی در سال 96 از جمله شکست هیمنه داعش، ناکامی پروژه های غرب علیه ایران، گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب در منطقه، مشارکت شکوهمند مردم در انتخابات، تجدید میثاق مردم در راهپیمایی 22 بهمن با وجود مشکلات اقتصادی و حضور غیرتمندانه در شکست پروژه آشوب های اخیر، گفت: همه این افتخارات را باید به نام مردم ثبت و ضبط کرد، مردمی که 29 سال است دست بیعت با ولی زمان خود امام خامنه‌ای دادند و بر میثاق خود استوار ماندند.

 

خطیب نماز جمعه پارسيان، با اشاره به 25 اسفند سالروز رحلت حاج سید احمد آقا و اولین روز از سال 1388 رحلت همسر مکرمه امام (ره)، اظهار كرد: در طول دوران مبارزه، تبعید و انقلاب اسلامی و تا آخرین روز حیات امام راحل همواره همراه و همدم امام بودند.

 

امام جمعه پارسيان، با تأكيد بر روز 25 اسفند و بمباران شیمیایی حلبچه در سال 66 توسط حکومت بعث که بیش از پنج هزار نفر کشته و زخمی شدند، بيان كرد: حادثه حلبچه و سکوت مجامع بین المللی لکه ننگی بر پیشانی مدعیان حقوق بشر شد.

 

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با اشاره به ایام عید نوروز و صله رحم از همه مسلمانان به جهت رعایت روز اول و سیزده فروردین به عنوان شهادت امام هادی(ع) و وفات حضرت زینب(س) و بر اهمیت مسأله محرم و نامحرم در دید و بازدید ها تأکید کرد.