خطيب نماز جمعه پارسيان: فساد و تبعيض چالشي بر سر راه برقراري عدالت/ جبهه مقاومت دشمنان را به خاك ذلت كشانده است

خطيب نماز جمعه پارسيان، اظهار كرد: عامل عدم استقلال اقتصادی، فقر، فساد و تبعیض مي باشد که واژه عدالت را هم به چالش کشانده است.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسيان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با تسلیت روز سیزده جمادی الثانی، وفات حضرت ام البنین(س) گفت: مادری فداکار و بانویی با عظمت که هر چهار فرزند خود را در رکاب امامش به کربلا فرستاد و همه آنها به شهادت رسیدند.

 

ميرزايي با اشاره به دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند، وظیفه امت اسلامی در قبال اختلاف افکنی های ناشی از سیاست های استکباری همچون اقدامات سعودی ها را مقابله قاطع خواندند و تاکید کردند ما ان شیعه ای را که لندن و ان سنی ای را که آمریکا و اسراییل از او حمايت كند، قبول نداریم، اظهار كرد: جبهه مقاومت توانسته بینی دشمنان اسلام را به خاک ذلت بکشاند و با افتخار اذعان می کنند که رهبر ما امام خامنه ای است.

 

وی همچنين با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند، ماندگاری انقلاب بعد از چهل سال نشان داد که آن چه استکبار می خواهد شدنی نیست و اگر همه ما در منطقه قاطع باشیم دشمنان هیج غلطی نمی توانند بكنند، تصريح كرد: مقاومت امروز در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی در برابر زورگویی استکبار الگویی از مقاومت انقلاب اسلامی ایران است.

 

خطيب نماز جمعه پارسيان، با اشاره به آماده شدن طرح دو فوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان با بیش از صد امضا گفت: تصویب این طرح می تواند بخش زیادی از عقب ماندگی جمهوری اسلامی در تحقق شعارهای عدالت طلبانه انقلاب اسلامی را جبران کند.

 

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی در بسیاری از اهداف انقلابی خود موفق عمل کرده مانند استقلال سیاسی، دفاعی و نظامی اما در حوزه فرهنگی با این همه هجمه و شبیخون فرهنگی و اقتصادی هنوز به استقلال همه جانبه نرسیدیم و امروز نيز عامل عدم استقلال اقتصادی، فقر، فساد و تبعیض مي باشد که واژه عدالت را هم به چالش کشانده است.

 

میرزایی، درمان فقر را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای مقابله با فساد و تبعیض اقدام مجاهدانه لازم است و عذر خواهی مقام معظم رهبری از زبان مسئولان را به همین جهت دانست که بعد از شانزده سال از صدور فرمان مبارزه با فساد و تبعیض هنوز اقدام در خوری انجام نشده است.

 

امام جمعه پارسيان، با اشاره به حمایت غرب و ارتجاع منطقه از تروریست های سوریه در غوطه شرقی عنوان كرد: نیروهای مقاومت سوری توانستند در سخت ترین شرایط، عزم پیروزی بر دشمن تکفیری که به نیابت از استکبار جهانی صف آرایی کرده را داشته باشند و انشاءالله در گام های آخر پیروزی را در غوطه شرقی رقم خواهند زد.

 

خطيب نماز جمعه پارسيان با تبریک 14 اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار كرد: با توجه به آستانه سال جدید و اهمیت نیکوکاری و مشارکت در کمک رسانی همه مردم سهمی از این حرکت ارزشمند را بر عهده بگیرند.

 

ميرزايي، به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره كرد و گفت: وجود هر درخت سبب پاکی هوا می شود و در مقابل عوارضی مثل سیل و تأمین نیازهای غذایی موجودات تاثیر فراوانی دارد و لازم است تا همگان در راه حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی همکاری و مشارکت کنند.

 

وي، با قدرداني از سفر وزیر و مدير كل آموزش وپرورش به شهرستان از مسئولان مربوطه در جهت پی گیری مصوبات سفر وزیر مخصوصا تکمیل پروژه های نیمه کاره و تجهیز آموزش وپرورش درخواست کرد.