خطیب نماز جمعه پارسیان: حماسه اربعین بزرگترین محل جهت معرفی نهضت حسینی به جهانیان است/مسئولان شهرستان توجه به زیرساخت های ورزشی را در دستور کار قرار دهند

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: حماسه اربعین بزرگترین محل جهت معرفی نهضت حسینی به جهانیان است


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ستان با اشاره به حماسه اربعین حسینی، گفت: حماسه اربعین بزرگترین محمل معرفی شیعه و نهضت حسینی به جهانیان است و این راهپیمایی بی نظیر اربعین حسینی بستری را فراهم می کند تا فرهنگ عاشورایی که مشتمل بر عزت، کرامت، ظلم ستیزی و شهادت طلبی است به عینیت تبدیل گردد.

 

میرزایی، حضور زائرین حسینی از چهل کشور جهان را نشانه قدرت و وحدت مسلمانان دانست و تاکید کرد: حضور میلیونی مردم ایران نیز در این راهپیمایی نشان از عدم تاثیر تحریم و مشکلات اقتصادی است و مردم ایران همچنان در مسیر عزت و سربلندی و ولایت پذیری حرکت می کنند.

 

وی، با اشاره به تصویب لایحه cft و دفاع از آن به جهت بهانه ندادن به آمریکا، تصریح کرد: آیا ملاک و معیار قانون گذاری در جمهوری اسلامی باید تامین خواسته های آمریکا باشد، مگر طی چهل سال از انقلاب اسلامی بهانه های آمریکا نقطه پایانی داشته است.

 

امام جمعه پارسیان، به توجیهات برخی از دولتمردان نسبت به دفاع از این لایحه اشاره و اظهار کرد: اگر قرار است طبق خواسته های آمریکا قانون گذاری شود چه تفاوتی با دوره سیاه طاغوت وجود دارد که نظرات سفارت آمریکا و انگلیس باید تامین می شد.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، افزود: آمریکا دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی است و کمترین فرصت را برای مقابله با انقلاب اسلامی از دست نمی دهد لذا عقل سلیم اقتضا می کند که هیچ فرصتی را در اختیار دشمن این انقلاب قرار ندهیم.

 

میرزایی، در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تصویب قوانین داخلی در مجلسی که بالغ و رشید است اشاره و بیان کرد: رد لایحه از طرف شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام عقلایی و ضروری است و لازمه تبعیت از رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

 

وی، با اشاره به موضوع قتل خاشقچی گفت: عربستان با همه بردگی و وادادگی به غرب و هزینه های هنگفتی که در طول چهل سال به عنوان سازش پرداخت کرده، قصه خاشقچی بهانه ای شده برای احیا ژست حقوق بشری و البته اخاذی صدها میلیارد دلارهای دیگر.

 

امام جمعه پارسیان، با خطاب به مسئولان و یادآوری کلام امام خامنه ای که فرمودند، هزینه سازش به مراتب از هزینه مقاومت بیشتر اس، عنوان کرد: اگر چهل سال برده باشید و سرویس دهید بهانه های آمریکا تمامی ندارد.

 

رئیس شورای فرهنگی شهرستان در خصوص تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری گفت:تدوین این الگو نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف متعالی خود در پنج دهه آینده بیش از پیش روشن تر و چشم اندازی نوین برای آینده ترسیم می کند.

 

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به ۹ صفر سالروز شهادت عمار یاسر، یار با بصیرت امیر المومنین علی(ع)و سخنان مقام معظم رهبری در تصویر سازی غلط دشمن از اوضاع ایران گفت: درس ها و عبرت های تاریخی یار با وفای مولا یادآور وظایف خطیر امروز و حمایت همه جانبه از ولی زمان می باشد.

 

امام جمعه شهرستان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و تاکید آموزه های دینی بر سلامت جسم، اظهار کرد:حضور برخی از تیم های ورزشی در لیگ های استانی و کشوری، حاکی از ظرفیت بالای جوانان این منطقه در رشته های ورزشی است، لذا توجه بیش از پیش مسئولان در اهمیت به زیر ساخت های ورزش را می طلبد.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، با یادآوری سالروز شهادت عالم مجاهد حاج سید مصطفی خمینی و آیت الله مهدوی کنی و آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی علو درجات برای ایشان از خدای منان طلب کرد.