خطیب نماز جمعه پارسیان: ذلت ناپذیری در مکتب حسینی تیغ سلاح تحریم آمریکا را کندتر کرده است/ پدیده هایی مانند حزب الله، حشد الشعبی و انصار الله از برکات دفاع مقدس است

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده گویی های آمریکا، اظهار کرد: ذلت ناپذیری در مکتب حسینی تیغ سلاح تحریم آمریکا را کندتر کرده است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نمازجمعه با تسلیت روز یازدهم محرم، روز اسارت خاندان پیامبر(ص)در کربلای حسینی گفت: نهضت عاشورا، جریان عزت و ذلت ناپذیری است همچنان که شعار قرآن شعار عزت است.

 

میرزایی ادامه داد:جریانی که در طول تاریخ پیروان مکتب اهل بیت را به نماد عزت مبدل ساخته است این بود که به ملت عاشورایی ما آموخت که هیچ ذلتی را بر این ملت نمی توانند تحمیل کنند و این همان غیرت دینی و روحیه دفاع از دین است که سیدالشهدا در طول مسیر نهضت از آن دم می زد.

 

امام جمعه پارسیان، با اشاره به عزم لازم برای ایستادگی در برابر سیاستهای آمریکایی تصریح کرد:ذلت ناپذیری در مکتب حسینی تیغ سلاح تحریم آمریکا را کندتر از هر زمان دیگری کرده است.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، همچنین، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار سران برخی کشورها از جمله روسیه با معظم له در خصوص مهار آمریکا گفت: بیست کشور دنیا در فکر تشکیل بلوک اقتصادی و سیاسی جدید هستند که نتیجه آن سقوط نظام سلطه است که نکته مهم در این بلوک اقتصادی جدید این است که از کشوری شیعه مثل ایران تا ترکیه و برخی کشورهای غیر مسلمان مانند چین و روسیه هم حضور دارند و دیگر به فضا سازی های رسانه ای آمریکا هم اجازه نمی دهد تا جمهوری اسلامی را به تشکیل هلال شیعه متهم کند.

 

حجت الاسلام میرزایی، به تجربه ایجاد بلوک دفاعی و نظامی با محوریت مقاومت و شکست تروریست های آمریکایی اشاره و اظهار کرد:دولت جمهوری اسلامی می تواند در تشکیل بلوک اقتصادی و سیاسی جدید نقش مهمی را ایفا کند به شرطی که سیاست مقاومت را جایگزین سیاست انفعال در برابر آمریکا قرار دهد.

 

وی ادامه داد:مسئولین باید نگاه خود را تغییر دهند و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود به این مرحله از درک برسند ، که تعامل با جهان فقط به معنای رابطه با آمریکا و چند کشور اروپایی نیست.

 

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:دستاوردهای دفاع مقدس عامل مهم تداوم انقلاب اسلامی است و بیان دستاوردهای دفاع مقدس موقعیت مردم انقلابی برای ادامه مبارزه با نظام سلطه و گسترش روحیه مقاومت ضروری است.

 

امام جمعه پارسیان، به برکات دفاع مقدس در خارج تز مرزهازتشتزه و تاکید کرد: پدیده هایی مانند حزب الله، حسد الشعبی و انصار الله و…..از برکات دفاع مقدس است که امروزه جغرافیای غرب آسیا را پوشش داده و باعث ترس و وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است و حیات خود را در خطر می بینند.

 

حجت الاسلام میرزایی آغار سال تحصیلی جدید را گرامی و برای دانش آموزان و معلمان سال با برکتی در زمینه آموزش و پرورش از خداوند متعال درخواست کرد.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با یادآوری سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در سال ۶۰ گفت:شکست حصر آبادان نقطه عطفی در تعیین راهبرد جنگ توسط امام راحل بود.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، از برگزاری مراسمات منظم عزای حسینی مخصوصا دو تجمع بزرگ و با شکوه تاسوعا و عاشورا از همه مردم و عزاداران و حافظان نظم و امنیت تشکر کرد.