خطیب نماز جمعه پارسیان: قلع و قمع کردن مفسدان کافی نیست، ریشه آنها خشکانده شود/ کودتای ۲۸ مرداد و برجام بهترین دلیل عدم مذاکره با آمریکاست

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی، اظهار کرد: قلع و قمع کردن مفسدان کافی نیست بلکه باید ریشه آنها خشکانده شود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت شهادت امام باقر(ع)، شاهد و راوی عاشورای حسینی گفت: با شروع اختلافات سیاسی و جنگ قدرت، موقعیت مناسبی برای امام باقر(ع) پیش آمد تا بنیانگذار نهضت بزرگ علمی جهان تشیع شود.

میرزایی، با اشاره به عناوین مهم در سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم و تاکید معظم له در برطرف کردن مشکلات اقتصادی با تکیه بر توانمندیهای داخلی و ظرفیت جوانان انقلابی، اظهار کرد: دولت محترم باید تغییراتی در تیم اقتصادی خود ایجاد کند چرا که بی تدبیر و سیاست های غلط باعث مشکلات عدیده ای از جمله چوب حراج بر ذخائر طلا و ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی شده است.

امام جمعه پارسیان به دستور مقام معظم رهبری در برخورد با فساد و مفسد اشاره و تصریح کرد: قلع و قمع کردن مفسدان اقتصادی قطعا لازم و موثر است اما کافی نیست و باید ریشه فساد و مفسد را زد و این ریشه دانه درشت ها و قانون دان های قانون شکن هستند که با شروع برخورد با آنها سر و صدا راه می اندازند.

وی گفت: نتیجه برخورد با ریشه فساد، برگشتن آرامش به بازار و از همه مهمتر بازگشت امید به مردم است، لذا ارزش هر سختی را در این مبارزه دارد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به کلام امام خامنه‌ای مبنی بر استفاده دولت از نظرات اقتصاددانان و صاحب نظران، عنوان کرد: جلوی ضرر را هر زمان بگیرید منفعت است.

میرزایی، با هشدار به راه اندازی جنگ اقتصادی توسط آمریکا، تاکید کرد: در حالی که آمریکا به سایر کشورها هم مانند روسیه، چین، ترکیه حمله اقتصادی کرده باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل و پیمان پولی مشترک ایجاد و به جنگ آمریکا رویم.

امام جمعه پارسیان با توجه به روی کار آمدن افرادی در پاکستان و مالزی که به انقلاب و امام علاقه دارند را فرصت مناسبی برای اتحاد در مقابل دشمن دانست.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: شکست نهضت ملی نفت نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا و توجه نکردن به توصیه های علما و مردم انقلابی بود و امروز واقعه ۲۸ مرداد و تجربه شکست آور برجام را بهترین دلیل برای مذاکره نکردن با آمریکا دانست.

میرزایی، امضاء کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را برای جلوگیری از مداخله و حضور جابرانه قدرت های فرا منطقه ای خوب ارزیابی کرد.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با تبریک ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اظهار کرد: جشن پیروزی در جنگ تحمیلی بعد از آمدن اسرا انجام شد ملتی که صبر و مقاومت کند پیروزی را در آغوش می گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اشاره به سرقت های چند روز گذشته، از دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بسیج در مقابله جدی با سارقان تاکید و از همه مردم برای حفظ و مراقبت از اموال خود دعوت کرد.