خطیب نماز جمعه پارسیان: مسئولان مراقب سهل انگاری و اشرافی گری باشند/بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از خدمات درمانی آن محروم هستند/ ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی از مطالبات مردم شهرستان است

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به عدم وجود یک درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان، اظهارکرد: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از خدمات درمانی آن محروم هستند و ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی از مطالبات مردم شهرستان است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: در زندگی حضرت معصومه نکات فراوانی وجود دارد که سعادت و رستگاری دختران جامعه اسلامی را تضمین می کند و این دهه فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر مردم با معارف و اهداف والای اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) که فرمودند، اساسا حیات یک ملت و بالندگی یک ملت، وابسته به این است که مؤلفه‌های قدرت و عناصر قدرت را در خود تقویت و ان ها را در جای لازم و به هنگام مورد بهره برداری و استفاده قرار بدهد، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته با تمام وجود در مقابل تهدید ها و تحریم ها ایستادگی کردند لذا آن چه روح امید و خودباوری و مقاومت را در دل این مردم تقویت می کند رفتار و عملکرد و سبک زندگی مسئولان، آن هم در مقام عمل است.

وی ادامه داد: مسئولان باید مراقب سهل انگاری، تنبلی، اشرافی گری و تکبر باشند و الا مردم همچنان که چهل سال است در مقابل همه تهدیدها ایستاده اند باز هم پشت سر رهبر انقلاب در مقابل دشمنان قسم خورده مقاومت می کنند.

امام جمعه پارسیان، افزود: اگر این راهبرد مهم در بین مسئولان ایجاد شود و آنها از اشرافی گری و سهل انگاری فاصله بگیرند مولفه های قدرت نظام به شکل بهتری می تواند خود را نشان دهد و همانند چهار دهه گذشته انقلاب از قدرت ملی برآمده از توان ملت و حضور همیشگی آنها بهره مند شود.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به بیانیه پایانی اروپا بعد از دو ماه مذاکره با مسئولان و مقامات کشورمان، تصریح کرد: این مذاکرات اگر خیری در آن نبود این نکته را در درون خود داشت که سیاست دیرینه نگاه به غرب باید تغییر کند و سیاست دیگری جایگزین آن شود و رابطه با دنیا غیر از یکی دو کشور باید وجود داشته باشد اما نکته مهم آن است که در ترجیح بلوک های اقتصادی و سیاسی باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم.

میرزایی، یادآور شد: نمی توانیم با خیال پردازی و کتمان حقیقت و نادیده گرفتن تجربیات خود، ریشه های حیات و پیشرفت خود را در معرض خطر قرار دهیم، خطری که نه تنها اقتصادی است بلکه برجسته ترین ابعاد امنیتی را هم شامل می‌شود.

وی، با تبریک 25 تیرماه سالروز تاسیس بهزیستی و تامین اجتماعی، عنوان کرد: با توجه به روند رشد آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد کنترل و رفع آنها باید در اولویت خدمات دهی سازمان بهزیستی قرار بگیرد.

امام جمعه پارسیان، تامین اجتماعی را یک سازمان بزرگ و گسترده معرفی و تاکید کرد: با توجه به دوری شهرستان پارسیان از مرکز استان متاسفانه بیمه شدگان این سازمان از خدمات درمانی آن محروم هستند لذا با توجه به اضافه شدن روزانه بیمه شدگان یکی از مطالبات مهم مردم درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان است.

خطیب نماز جمعه پارسیان، همچنین با اشاره به 26 تیرماه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، اظهار کرد:
دور اندیشی حضرت امام(ره)و یاران دلسوز انقلاب در طراحی نهاد شورای نگهبان برای حفظ و حراست از قانون اساسی و احکام اسلامی و مساله انتخابات امروز بر همگان ثابت شده است.

میرزایی به سالروز پذیرش قطعنامه 598 در سال 69 نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از پیروزی های ایران، قطعنامه 598 را در سازمان ملل تصویب کردند اما این قطعنامه زمینه ای برای پیروزی ایران و معرفی صدام به عنوان متجاوز گر جنگی علیه ایران شد.

وی، رمز ناکامی و شکست دشمن را تبعیت از ولایت دانست و در شرایط کنونی نیز برای عبور از گردنه های پیش رو به همان نسخه علاج بخش یعنی تبعیت محض از ولایت نیازمندیم.

امام جمعه شهرستان با اشاره به گرمی هوا از همه مردم جهت مدیریت مصرف آب و برق و از مسئولان جهت اطلاع رسانی برای برنامه محدودیت و قطع برق درخواست کرد.

میرزایی، در پایان با توصیه به فعالان و مدیران فضای مجازی خاطرنشان کرد: کسانی که گروه های مجازی را مدیریت می کنند از پرداختن به مسائلی که تشویش اذهان عمومی و اهانت به ارزش های دینی و ملی را به دنبال دارد بپرهیزند.