خطیب نماز جمعه پارسیان: نقش مجلس دهم در مواجهه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن ناکارآمد است/تجربه تلخ مسیری که با آمریکا طی شد با اعتماد مجدد به اروپا تجربه نشود

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به نقش مجلس دهم در مواجهه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، اظهار کرد: تاکنون مجلس دهم نتوانسته چیزی از مطالبه مقام معظم رهبری را در مواجهه با این جنگ نابرابر از خود نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س)گفت: پیامبر گرامی اسلام شخصیتی را از دست داد که همه وجودش را برای اعتلای اسلام گذاشت و پیامبر را زمانی که مردم از او حمایت نکردند مورد حمایت همه جانبه قرار داد.

میرزایی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و ارائه شش تجربه مهم برای تصمیم گیری درباره برجام از جمله بد عهدی و عمق دشمنی آمریکا و ایستادگی در برابر دشمن، اظهار کرد:
تجربه تلخ مسیری که با آمریکا طی شده نباید با اعتماد مجدد به اروپا تجربه شود.

وی اخذ تضمین های قطعی از اروپا را یکی از شروط مهم برای ادامه برجام از منظر رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: اگر طبق شروط هشتگانه در ابتدای برجام و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری جلو می رفتیم این گونه آمریکا نمی توانست زیر عهد خود بزند.

امام جمعه پارسیان افزود: در سالهای اخیر دشمنان انقلاب توانستند تا حدود زیادی اقتصاد ایران را به برجام پیوند زنند و همین عامل استهلاک اقتصاد کشور شد که امروز راه حل خروج از این مشکل استفاده از ظرفیت های کشور برای جهش اقتصادی بدون چشمداشت به بیگانگان است.

خطیب نماز جمعه پارسیان، همچنین با اشاره به سخنرانی وزیر گستاخ خارجه آمریکا و ارائه لیست دوازده موردی که اتهامات تکراری و باج خواهی و از سر تکبر بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ذلتی را که از دوره های قبل به عزت و استقلال تبدیل کرده از منافع ملی خود ذره ای عقب نشینی نمی کند و دشمنان، ایران را با برخی پادشاهان خود فروش و مرتجع اشتباه نگیرند.

میرزایی، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: خفت و ذلیل شدن جریان صهیونیستی در خروج از جنوب لبنان نتیجه مقاومت و ایثار بود که از مقاومت ملت بزرگ ایران در خرمشهر و دزفول الگو گرفته است.

امام جمعه پارسیان، به هفتم خرداد، سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی با پیام امام راحل در سال 1359اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی مهمترین و اصلی ترین رکن قانون گذاری و نظارت بر نظام اسلامی است.

وی در ادامه با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از مجلس دهم در ایفا کردن نقش خود در مواجهه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمنان گفت: متاسفانه هنوز مجلس دهم نتوانسته چیزی از مطالبه مقام معظم رهبری را در مواجهه با این جنگ نابرابر از خود نشان دهد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به انتخابات عراق که اکثر احزاب با شعار مبارزه با فساد و مبارزه با آمریکا به پیروزی رسیدند، تصریح کرد: تاثیرات این انتخابات برای محورمقاومت دستاوردهای بهتر و کارآمدتری دارد.

حجت الاسلام میرزایی با تبریک دوازدهم ماه مبارک رمضان، سالروز عقد اخوت میان حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع)گفت: ایجاد عقد اخوت نشان از یک نوع ارتباط و اتصال واقعی است که در غدیر خم به اوج خود می رسد.

وی با تبریک 15 ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ان را سبب خیر دانست تا شیعیان با تامل در زندگی ان حضرت خود را به آن امام نزدیک و با پیروی از خصلت بارز کرامت و بخشندگی ایشان، ایتام و مستمندان را در این ماه ضیافت الهی یاری رسانند.

امام جمعه پارسیان، با هشدار بیماری تب کنگو، از همه مردم ضمن مراعات کردن و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال خاطرنشان کرد: همه کسانی که با ذبح دام سرو کار دارند باید مراقبت بیشتری انجام دهند و مراقب سلامتی مردم باشند.