خودداری داعش از جنگ با اسرائیل چه توجیهی دارد؟

گروهک تروریستی داعش که سرگرم جنگ و خونریزی در عراق و سوریه است و سودای پیشروی به سمت مغرب عربی را در سر دارد، در توجیه خودداری از جنگ با اسرائیل مدعی است که در قرآن کریم دستور داده شده است که با دشمن نزدیک مبارزه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از پایگاه خبری المیادین، گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام یا داعش که عامل عملیات تروریستی وایجاد ناآرامی در عراق و سوریه است و تلاش دارد به سمت مغرب عربی نیز نفوذ خود را توسعه دهد، خودداری از جنگ با اسرائیل را اینگونه توجیه می­‌کند که در قرآن دستور داده شده است که به جنگ دشمن نزدیک برویم.

داعش در صفحه خود در تویتر علاوه بر توجیه عملکرد خود در عراق و سوریه اعلام کرد که آزادی قدس فقط با نابودی رافضی­‌ها ممکن است.

داعش که با بی رحمی تمام، به کشتار مردم در عراق و سوریه متوسل شده است، همچنین تاکید دارد که پیش از هرگونه اقدام علیه اسرائیل در صدد کشتار بیش از نیمی از مسلمانان و عرب­ها است.

البته این رویکرد از گروهی که مشی آن مبتنی بر کشتار غیرنظامیان و ایجاد وحشت در بین انسان­های بی­گناه است، جای تعجب ندارد آن هم در شرایطی که اعضای این گروه تروریستی قابلیت مبارزه در نبردی را که نیازمند مقدمات و آمادگی خاصی است، نداشته و قادر نیستند در جنگ برابر وارد صحنه نبرد شوند.

این عملکرد داعش بر خلاف نبرد نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین است زیرا آنان به تدریج وارد صحنه نبرد شده و مبارزه را آغاز می­کنند.

به عبارت دیگر جنگ­های داعش بر خلاف مبارزات نیروهای مقاومت، علیه غیر نظامیان صورت می­گیرد به این ترتیب که تروریست­های داعش با سوء استفاده از بحران سیاسی منطقه، وارد عمل شده و با برخی کشورها علیه برخی دیگر معامله می­‌کنند.

در همین ارتباط، داعش با اغفال جوانان و وعده بهشت، آنان را جذب کرده و به صحنه جنگ خونین می‌­فرستند در حالی که سرکردگان و اعضای با نفوذ آن با غارت و چپاول اموال مردم و با زور و ایجاد ترس و وحشت از دیگران بیعت می­‌گیرند.

داعشی‌­ها به این نیز اکتفا نکرده بلکه هر کس را که با دیدگاههای مذهبی آنان اختلاف نظر داشته باشند، از دم تیغ می گذرانند.

اما در اوج حملات اسرائیل علیه غزه، داعش اعلام کرد که در نظر ندارد به زودی به جنگ اشغالگران اسرائیلی برود بلکه هدف آن از بین بردن ضعف و سستی از امت مسلمان است زیرا ملت‌­هایی که سستی را از خود دور کردند توانستند دشمن اشغالگر را از سرزمین خود بیرون کنند.