در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پارسیان مطرح شد؛ قدیمی ترین کتابخانه عمومی پارسیان از فضای نامناسب بیرونی رنج می برد/ شهر کوشکنار نیازمند یک کتابخانه است

در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان از وضعیت نامناسب فضای بیرونی کتابخانه نبی اکرم (ص) سخن به میان آمد و قول پیگیری این موضوع نیز داده شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارسیان با حضور اعضای حقوقی، حقیقی و مدعوین ویژه فرهنگی در فرمانداری پارسیان برگزار شد.

 

مرضیه دیلمی نژاد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارسیان در ابتدای این نشست با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و روز معلم و با قدردانی از اعضای انجمن، اظهار کرد: توجه به تلاشهای مجدانه همه اعضای انجمن و مردم شهرستان، عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است که این نشانگر این نکته است که کتاب در بین شهروندان جای بیشتری را به خود اختصاص داده است.

 

دیلمی نژاد، از برنامه ریزی جهت برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی سراسری رضوی در شهرستان حبر داد و گفت: هدف این جشنواره نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است که جوایزی نفیس نیز اهدا خواهد شد.

 

وی، با بیان برخی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان، تاکید کرد: کتابخانه نبی اکرم(ص) به عنوان قدیمی ترین کتابخانه سطح شهرستان، از فضای نامناسب بیرونی رنج می برد که در خور شان شهرستان نیست.

 

در ادامه عبدالله جاسمی، معاون فرماندار پارسیان، برگزاری جشنواره رضوی را در راستای ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی دانست و اظهار کرد: امیدواریم که کتاب، این یار مهربانی که در کتابخانه ها گردوغبار روی آن را گرفته بار دیگر پویا نماییم و جامعه را به سمت کتاب خوانی سوق دهیم.

 

معاون فرماندار پارسیان، با تایید برخی مشکلات کتابخانه های شهرستان، عنوان کرد: تخریب و بازسازی کتابخانه ملی اکرم(ص) به دلیل نبود اعتبارات کافی بی نتیجه مانده و از شهرداری نیز میخواهیم که فضایی در خور شان این کتابخانه جهت مراجعه کنندگان ایجاد نماید.

 

جاسمی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکی از معاونین اداره کل کتابخانه های استان، وعده ایجاد کتابخانه سیار را در شهرستان داده بود که تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

وی، همچنین گفت: شهر کوشکنار نیاز به یک کتابخانه دارد که می طلبد خیرین بزرگوار حمایت کنند تا مردم این شهر نیز از کتابخانه برخوردار شوند.