در جلسه شورای اداری پارسیان مطرح شد؛ با توسعه صنایع، زیرساخت های آن نیز باید ایجاد شود/ اعلام شدن موات برای زمین ها یک مسخره است و باید رفع شود

مسئولین شهرستان پارسیان در شورای اداری بر ایجاد زیر ساخت ها همزمان با توسعه صنایع تاکید کردند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه شورای اداری شهرستان پارسیان با حضور استاندار هرمزگان و برخی مدیران استانی و مسئولین شهرستان در سالن کوثر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

مجتبی رضاپور، فرماندار شهرستان پارسیان در این جلسه، ضمن خیر مقدم و با اشاره به وضعیت مهم و استراتژیک پارسیان، گفت: پارسیان منطقه بسیار استراتژیک برای استان و ایران اسلامی است، ایجاد صنایع در این منطقه یکی از این استراتژی هاست و برای توسعه هر چه بیشتر این صنایع باید به ریل سراسری متصل شویم.

 

وی، با بیان اینکه در راستای توسعه صنایع در شهرستان باید زیرساخت ها را کیفیت بخشی نماییم، افزود: تجربه عسلویه را در کنار دست خودمان داریم
نیاز است همزمان با توسعه صنایع، زیرساخت های آن را نیز رونق ‌ببخشیم.

 

فرماندار پارسیان ادامه داد: شهرک گلخانه ای در نزدیکی روستای هشنیز به مقدار ۲۰ هکتار است که باید آب مورد نظر آن ایجاد شود.

 

رضاپور، با بیان اینکه بیشتر عقب افتادگی ها در حوزه دریا و ساحل، در تسهیلات یا صدور مجازات لازم است، تاکید کرد: ۱۲موافقت نامه اصولی در ساحل داریم اما زمین هنوز واگذار نشده و این بوروکراسی اداری اگر از بین رود سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری است.

 

وی به برخی مشکلات و کمبودها در سطح بیمارستان رستمانی اشاره و تصریح کرد: بیمارستان ما هر دو آمبولانس آن فرسوده است و ام آر آی نیز برای ایجاد آن نیاز به اعتبار داریم.

 

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در این جلسه با بیان اینکه اگر از ظرفیت های شهرستان استفاده شود، بسیارسواز مشکلات رفع خواهد شد، اظهار کرد: ما برای خدمت روی این صندلی ها نشسته ایم، ما ظرفیت های پارسیان را اگر زنده کنیم نگرانی مردم را کم کرده ایم، اگر حق آلایندگی را دریافت کنیم که چندین سال حل و فصل نشده است، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

وی افزود: صنایع، شیلات و دریا اکر حمایت شود یک تحول خوبی در حوزه اشتغال برطرف خواهد شد و همچنین مردم یک منزل با مجوز ساخته اند ولی امروز به عنوان زمین های ملی معرفی می شوند و این یک موضوع مسخره است که باید پیگیری و برطرف شود.

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه جاده دسترسی به روستاهای ساحلی وضعیت خوبی ندارد، تاکید کرد: مردم عزیزان خود را در این مسیرها از دست داده اند و امیدواریم وضعیت این راهها بهتر شود.

 

وی، با پیشنهاد ایجاد هنرستان علوم و فنون دریایی‌ لازمه این شهرستان دانست زیرا شهرستان ما در جوار دریاست.

 

حجت الاسلام بارانی، تقویت نیروی انسانی را در برخی ادارات شهرستان را ضروری دانست ک عنوان کرد: حضور مسئولین استانی در شهرستان پارسیان کمرنگ است که نیاز است در بین مردم حضور پیدا کنند، این شهرستان نیز جزء استان هرمزگان است.

 

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان در این جلسه با اشاره به موضوع الحاق ۵ روستای غرب هرمزگان و دامن زدن مسئولین شهرستان همجوار، گفت: مصوبه الحاق و انتزاع دردهای مردم را زیاد می کند و استرس در جامعه ایجاد می‌کند و تنش را با همسایگان ما بیشتر می‌کند و مدیران استانی این دغدغه را از مردم کم کنند.

 

وی، افزود: عوارض آلایندگی در شهرستان هنوز محقق نشده، ارزش افزوده چاههای تابناک هنوز داده نشده و نیاز است حریم استحفاظی و حلقه های چاه در این منطقه مشخص شود.

 

وی، در ادامه به مشکلات و نگرانی در خصوص سد بردول اشاره و گفت: اتمام پروژه کانال هدایت آب سد بردول یکی از دغدغه های مردم است که امیدواریم هر چه سریعتر برطرف شود.