در جلسه شورای اداری پارسیان مطرح شد؛ مردم پارسیان پُل طبقاتی که نمی خواهند/ مردم پیگیر مشکلات اولیه زندگی خود هستند/ وضعیت در اسکله جواد الائمه تاسف بار است

مسئولین پارسیان در نشست شورای اداری با بیان اینکه مردم پارسیان پُل طبقاتی که نمی خواهند، گفتند: مردم پارسیان پیگیر مشکلات اولیه زندگی خود هستند که باید برطرف شود.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ نخستین جلسه شورای اداری پارسیان با حضور نماینده غرب هرمزگان در مجلس، مدیر کل راهداری، معاون مدیر کل شیلات و معاون مدیر کل آب منطقه ای و مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان با اشاره به انتظارات مردم از مسئولین، گفت: دولتی بر سر کار است که دولت انقلابی و مردمی و جهادی است، دولت یک لفظ و کلمه است و آن چیزی‌که دولت را به دولتی انقلابی تبدیل می کند مردمی بودن آن است.

 

وی، با بیان اینکه یکی از بارزترین ویژگی های کارگزاران در حکومت اسلامی، باید پذیرای شنیدن مشکلات مردم باشند، گفت: جهادی بودن به ۴ لوح تقدیر گرفتن از این و آن نیست، مقام معظم رهبری می‌فرمایند ویژگی بارز مدیر انقلابی رفتن بین مردم و پیگیری مشکلات آنهاست.

 

امام جمعه پارسیان، با اشاره به اینکه فاصله های مسئولین با مردم زیاد است و این باعث شده که امروز اینگونه با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم، مردم مشکل دارند و مسئولین از مردم فرار نکنند، مردم در پارسیان پل های طبقاتی نمی خواهند آنها دنبال و پیگیر امکانات اولیه زندگی خود هستند.

 

حجت الاسلام بارانی، خطاب به مسئولین استانی و نماینده غرب هرمزگان، گفت:  مردم پارسیان مشکلات خاصی دارند با این که نگاه که خدمتگزار مردم هستیم به این مشکلات رسیدگی کنید.

 

مجتبی رضاپور، فرماندار پارسیان، در این دیدار مشکلات شهرستان پارسیان در حوزه شیلات، راهداری و آب منطقه ای را برشمرد و گفت: مشکلات زیادی در شهرستان وجود دارد، سیل آذر ماه ۹۸ خسارت سنگینی به شهرستان وارد کرد از جمله این کانال هدایت آب است که فاز نخست آن انجام شده و در حال حاضر به مناقصه رفته و اکنون متوقف شده است که اگر سیل دیگری رخ دهد فاز نخست هم به زیر خاک و آب خواهد رفت.

 

وی افزود: سد بنو حمیران از سال ۸۶ تاکنون نیمه تمام مانده و به ۴ میلیارد هزینه نیاز دارد، تغییر و تحول سد آب دبه از دیگر مشکلات در حوزه آب منطقه ای است.

 

فرماندار پارسیان به مشکلات در حوزه شیلات اشاره و عنوان کرد: در حوزه شیلات، وضعیت در اسکله جواد الائمه تاسف بار است، بازسازی و تجهیز این اسکله به ۱۵‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از طریق اعتبارات ملی وصول شود و صیادان نیز در این حوزه مشکلاتی دارند و نگران هستند و همچنین بندر این نیز باید ساماندهی شود.

 

رضاپور، مشکلات حوزه راهداری را نیز بیان کرد و افزود:تسریع در بازسازی پل چک چک، بهسازی مسیر غورزه به دشتی، بهسازی محور مسیر پارسیان به دشتی که از جمله این مشکلات است.

 

فرماندار پارسیان، ادامه داد: وضعیت عوارض آلایندگی هنوز مشخص نیست، شهرستان از صنایع انرژی بر توقع دارد زیر ساخت ها را در این شهر انجام دهد تا برخی مشکلات بهبود یابد.

 

عابدینی، مدیر کل راهداری هرمزگان، در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرستان پارسیان ۴۲ روستا وجود دارد که راه آنها تحت حوزه اختیاری راهسازی است و هر ۴۲ روستا دارای راه آسفالته هستند.

 

وی‌ افزود: ۲۱ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای مختلف در سطح شهرستان انجام شده، پل آب دبه در بزرگراهی پارسیان_ بندرلنگه وجود دارد و اکنون پس از سیل سال ۹۸ تخریب شده  و در حال حاضر  هزینه ۱۰ میلیاردتومانی برای آن در نظر گرفته شده و کل اعتبار آن ۲۸ میلیارد تومان خواهد بود.

 

مدیر کل راهداری هرمزگان، با بیان اینکه راههای روستایی از سال ۹۹ اعتبارات آن استانی شده است، تاکید کرد: راه سرکوه چاه شنبه به اعتبارات زیاد نیاز دارد و دست روی دست نخواهیم گذاشت و اقداماتی را خواهیم انجام داد و مشکلات آن را برطرف خواهیم کرد.