در دیدار شوراهای شهرستان پارسیان با نماینده غرب هرمزگان در مجلس مطرح شد؛ با از بین رفتن ساحل روستای غورزه سند مرگ آن امضاء می شود/ ۴۲ کیلومتر از کوچه های پارسیان خاکی است/ زیر ساخت های سرازیر شدن جمعیت به پارسیان وجود ندارد

دیدار روسای شوراهای شهرستان، بخش مرکزی، کوشکنار و شهرداران با نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ دیدار روسای شوراهای شهرستان، بخش مرکزی، کوشکنار و شهرداران با نماینده غرب هرمزگان در محل فرمانداری پارسیان با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد.

 

 

در این دیدار، برخی از روسای شورا و شهرداران به بیان دیدگاهها و مشکلات شهر خود و حوزه استحفاظی خود پرداختند تا بتوانند برخی از این مشکلات را برطرف نمایند.

 

 

احمدی، شهردار کوشکنار به مسئله گمرک تبن و عدم صدور مجوز آن اشاره کرد و گفت: گمرک تبن سال های سال است که پیگیری هایی برای ایجاد آن شده است و افرادی که قصد ورود و سرمایه گذاری در آن را دارند ریسک نمی کنند و حاضر به ورود به آن نیستند زیرا مجوزات آن صادر نشده است.

 

 

شهردار کوشکنار همچنین به وضعیت استخدامی های منطقه ویژه انرژی بر پارسیان اشاره و تاکید کرد: استخدامی ها ضعیف است و از مدیران آن گله دارم زیرا انفجارات مهیب این صنایع کوشکنار را می لرزاند اما دریغ از اشتغال جوانان این شهر.

 

 

احمدپور، عضو شورای شهر پارسیان نیز از عدم واگذاری قیر رایگان به پارسیان انتقاد کرد و گفت: ۴۲ کیلومتر کوچه خاکی در پارسیان وجود دارد که در شان مردم این شهر نیست.

 

 

وی، ادامه داد: مدیریت صنایع انرژی بر مستقل نیست و همچنین باید مشخص شود که به کجا وابسته است.

 

 

مجیدی، رئیس شورای شهرستان پارسیان نیز در ادامه به وضعیت زیرساخت های شهرستان اشاره و عنوان کرد: جمعیت ۳ برابری با توجه به ایجاد صنایع انرژی بر در پارسیان به شهرستان سرازیر خواهد شد اما تعهداتی که وزارتخانه ها و دولت امضاء نموده اند عملی نشده است.

 

 

اعزازی، دیگر عضو شورای شهر پارسیان هم در این دیدار، با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصاد و تورم بالا گفت: ۱۵ میلیارد تومان بودجه سال شهرداری است که با این تورم نمی توان اقدامی کرد، شهر پارسیان ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد که کوچه های آن هنوز خاکی است و خبری نیز از قیر رایگان نیست.

 

 

موذنی، رئیس شورای روستای غوزه نیز با بیان اینکه شغل اصلی مردم روستا صیادی است، اظهار کرد: وقتی ساحل روستا که منبع اصلی درآمد مردم است از بین رود مسلما سند مرگ غورزه نیز امضاء شده است.

 

 

در ادامه ناصر شریفی، نماینده شهرستان های پارسیان، بندر لنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رسالت مهم شوراهای اسلامی در اقصی نقاط شهرستان، گفت: قدر و منزلت شوراها به حدی است که یک فصل از قانون اساسی به شوراها پرداخته که جایگاه مهم شوراها را می رساند.
 

شریفی، شوراها را امنای مردم برای پیگیری امورات آنها دانست و تاکید کرد: شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولین شهرستانی، استانی و مجلس هستند که می توانند در چهارچوب قانون و در حوزه های مختلف مطالعه گری کنند.

 

 

وی، مسئولین شهرستانی را به ارتباط مستمر با خود دعوت کرد و افزود: بودجه ۹۷ که در حال بررسی و تدوین بود انتظار داشتیم که شهرداران، شوراها و مدیران مشکلات و چالش های عمده و کلان خود را تشریح کنند تا بتوانیم در دل قانون بودجه بیاوریم ولی امیدواریم برای بودجه ۹۸ پروژه هایی را که برای توسعه غرب هرمزگان و پارسیان وجود دارد را برنامه ریزی و اطلاع دهند.

 

 

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، به ۲ موضوع مهم در رفع دغدغه مردم اشاره و تصریح کرد: طرح جامع مدیریت خدمات شهری و درآمد پایدار شهرداری ها که می تواند جایگاه مسئولین و همچنین مدیران را مشخص می سازد و می تواند کمک شایانی به درآمد پایدار شهرداری نماید.

 

 

شریفی، گریزی به سهمیه قیر رایگان زد و گفت: در بودجه ۹۷ برخی از نمایندگان کلان شهرها اعتقادی به قیر رایگان نداشتند اما دغدغه ای مهم برای نمایندگان شهرهای کمتر توسعه یافته بود که با پیگیری های شبانه روزی توانستیم نظر آنها را بازگردانیم و موافقت ۴ میلیون تنی قیر توسط دولت را به همراه داشت.

 

 

وی، منطقه ویژه صنایع انرژی بر را مستقل دانست و افزود: منطقه ویژه صنایع انرژی بر کاملا مستقل است اما در مقوله بودجه اشتراکاتی وجود داشت که با پیگیری های انجام شده به زودی ردیف بودجه آن نیز مستقل خواهد شد.

 

 

در پایان عباس میرزاد، فرماندار شهرستان پارسیان به ارتباط بیشتر نماینده مجلس و مسئولان پارسیان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با ارتباط مستمر نماینده غرب هرمزگان و مسئولین و مدیران پارسیان بتوانیم بسیاری از مشکلات از سر راه برداریم.

 

 

میرزاد، به آلودگی چاههای گازی تابناک و دریافت عوارض از این شرکت اشاره و عنوان کرد: ۲۲ حلقه چاه در شرکت تابناک وجود دارد که ۲۰ حلقه آن در حوزه استحفاظی پارسیان است اما باید به صورت علمی و با نقشه های تقسیم سیاسی بررسی شود تا دقیق مکان و حوزه استحفاظی را مشخص نماییم و از احساسی عمل کردن جلوگیری کنیم.

 

 

فرماندار پارسیان، با انتقاد از طرح توسعه شبکه آب، برق و تلفن، خاطر نشان کرد: چرا دهیاری ها، بخشداری ها، ادارات و… باید بابت فیبر نوری هزینه پرداخت کنند؟ پس موضوع توسعه چه می شود؟