در سايه سكوت مرگبار مسئولان پارسيان؛ روستای قاسمعالی در کنار چشم مسئولان جان می دهد / اعتیاد و مواد مخدر جمعیت روستا را فراری داده است

روستاي قاسمعالي پارسيان در فاصله يك كيلومتري شهر، و در بي توجهي محض مسئولان و در تلاطم آسيب هاي اجتماعي جان مي دهد و روز به روز بر جمعيت آن كاسته مي شود.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ روستاي قاسمعالي با جمعيتي بالغ بر ٢٠٠٠ نفر، يكي از پرجمعيت ترين روستاهاي شهرستان پارسيان در فاصله يك كيلومتري شهر پارسيان واقع شده است.

 

اين روستا ساليان سال است كه با مشكلات عديده اجتماعي دست و پنجه نرم مي كند و جمعيت روستا نيز در پي بي توجهي مسئولان خود را به شهر رسانده و از زندگي كردن در اين روستا خسته شده اند، زيرا آينده فرزندان خود را در خطري بزرگ مي بينند.

 

اعتياد، فروش مواد مخدر، فقر فرهنگي، شناسايي تعداد زيادي افراد فاقد شناسنامه، از جمله اين آسيب هاست كه برخي مديران شهرستان نيز از اين آمار و ارقام ابراز بي اطلاعي مي كنند.

 

از نكات جالب توجه اين روستا اين است كه با توجه به فاصله كم نسبت به شهر پارسيان، اما هيچ مديري تا به امروز براي ديدن اين معضلات از نزديك، دقيقه اي را براي آشنا شدن با آن وقت نگذاشته است.

 

برخي مسئولان روستا و افرادي كه با آسيب هاي اجتماعي آشنايي دارند، فرزندان خود را به شهر برده و از ثبت نام فرزندان خود در مدارس اين روستا سر باز زده اند.

 

دختران و پسراني كه در سن مدرسه و بالاتر از آن قرار گرفته اند امروز بدون داشتن شناسنامه و كارت شناسايي به نوعي يك فرد بي هويت محسوب مي شوند و به جاي اينكه امروز در مدارس مشغول كسب علم باشند در خانه هستند و معلوم نيست در آينده چه معضلي گريبان اين كودكان معصوم را خواهد گرفت.

 

خريد و فروش مواد مخدر به گونه اي در اين روستا باب شده كه از شهرها و روستاهاي همجوار نيز به اين روستا آمده و مواد مخدر مصرفي خود را تهيه مي كنند.

 

یک مادر ساکن این روستا به خبرنگار ما گفت: از فرزند خود لحظه ای نمی توانم بی خبر باشم، چرا که به هیچ فردی نمی توان اعتماد کرد، کودکانی هستند که با فریب خانواده خود، مواد مخدر را جابه جا می کنند.

 

یکی از معتمدین محل نیز با ابراز گلایه از مسئولین عنوان کرد: هیچ یک از مسئولین قدمی را برای رفع مشکلات  این روستا برنداشته اند، این روستا، دیگر نمی تواند جایی برای زندگی کردن باشد و همه خانواده ها در خطر هستند.

 

یکی از بهبود یافته های از بلای خانمان سوز اعتیاد نیز گفت: به مدت 21 روز به کمپ ترک اعتیاد رفته و امروز با رفتن به کلاس های آموزشی، بهبودی خود را به دست آورده ام، متأسفانه فروشندگان مواد مخدر روستا را محاصره کرده اند و هر لحظه امکان و لغزش و خطا وجود دارد.

 

معضلات اين روستا به دست يك شخص و يك نهاد حل نخواهد شد و  همت همه مسئولان را مي طلبد كه با روحيه اي جهادي و به دور از هرگونه مستندسازي و آمارهاي سوري به روستا آمده و معضلات را ريشه كن كنند.