در شب شهادت امام زین العابدین(ع)؛استقبال پرشور از پرچم ضریح امام حسین (ع) در پارسیان

در شب شهادت امام زین العابدین امام سجاد(ع)، پرچم ضریح متبرک امام حسین (ع) با استقبال پرشور مردم، وارد پارسیان شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) محله احشام در شب شهادت امام زین العابدین(ع)، میزبان پرچم ضریح امام حسین (ع) بود و مردم با استقبالی پرشور، بار دیگر با سید و سالار شهیدان پیمانی دوباره بستند.

 

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: با نگاهی به جامعه بشری متوجه خواهیم شد که آنهایی که دایه دار حقوق بشر هستند، امروز چگونه در میانمار، یمن، سوریه، بحرین و … هر ظلم وجنایتی را انجام می دهند، اما رساله حقوق امام سجاد(ع)، کمترین حقی که بر گردن انسان را اشاره کرده و آن را مهم جلوه داده است.

 

میرزایی با اشاره به زندگی امام سجاد(ع) گفت: ایشان بعد از شهادت امام حسین(ع) 35سال در قید حیات بود و بعد از پایان یافتن زندگی حضرت زینب (س)، توانست قیام عاشورا را جهانی کند.

 

وی به اقدامات سید الساجدین اشاره کرد و افزود: نخستین اقدام امام سجاد(ع)، پس از قیام عاشورا، تبیین این واقعه تاریخی بود و پس از آن نیز تبیین معارف اسلامی در قالب دعا و تربیت شاگرد بود که ایشان ذره ای در اقدامات خود عقب نشینی نکرد و لحظه ای از پای ننشست.

 

حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام، چهارمین پیشوای شیعیان، که کنیه ایشان ابامحمد و ابوالحسن و القابشان زین العابدین و سجاد است، در پنجم ماه شعبان سال 38 هجری قمری در مدینه منوره متولد و در بیست و پنجم ماه محرم الحرام سال 95 هجری قمری به دستور ولید بن عبدالملک خلیفه ستمگر اموی، مسموم و به شهادت رسیدند.