در شورای فرهنگ عمومی پارسیان مطرح شد؛ پارسیان آماج کالاهای خارجی می باشد/ شهرک صنعتی پارسیان محل دپوی نخاله های ساختمانی است

جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار و برخی از ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر، حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با قدردانی از حضور فرماندار جدید پارسیان در این نشست، گفت: حضور فرماندار در نشست شورای فرهنگ عمومی، خود ضمانتی اجرایی است.

 

میرزایی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی مختص این سال نیست، اظهار کرد: نباید گفت که مقام معظم رهبری این شعار را امسال تبیین کرده اند بلکه چندین سال دغدغه معظم له بوده است.

 

امام جمعه پارسیان، شهرستان پارسیان را آماج کالاهای خارجی دانست و گفت: برای تحقق شعار سال، در شهرستان، برای اینکه حداقلی ها را رعایت کنیم چه کرده ایم؟ آیا دانشگاهها و ادارات پارسیان در قبال بومی سازی شعار سال اقدامی انجام داده اند؟

 

در ادامه عباس میرزاد، فرماندار پارسیان در این نشست با حمایت خود از کالاهای داخلی گفت: برخی از کالاهای ایرانی به دلیل کیفیت بالا حمایت خوبی از آن می شود ولی برخی دیگر از این کالاها به دلیل عدم حضور رقابت و استاندارد، کیفیت خوبی ندارند.

 

میرزاد، با بیان اینکه برخی به برگزاری و حضور در شورای فرهنگ عمومی بی توجهی می کنند، اظهار کرد: این نشست باید هر دوماه یکبار برگزار شود و موضوعاتی که جنبه اجرایی داشته باشند را مطرح و حل و فصل نماییم.

 

فرماندار پارسیان، شهرک صنعتی پارسیان را محل دپوی نخاله های ساختمانی دانست و اظهار کرد: در بازدید از شهرک صنعتی وضعیت نابه سامان این شهرک مشاهده شد و طی مکاتبه با استان، مدیرکل شهرک های صنعتی به پارسیان خواهد آمد تا بتواند مشکلات و مدیریت این شهرک را سامان بخشد.

 

وی با نامگذاری های خودسرانه برخی برای تابلوهای سردرب مغازه ها، تصریح کرد: برای نامگذاری این تابلوها باید شیوه نامه ای درست شود و برای اجرا باید به تایید اداره ارشاد و اصناف برسد و با هشدار به برخی از این نامگذاری ها در صدد تغییر برآییم.

 

محمود اسدی، دبیر شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با اشاره به تبیین شعار حمایت از کالای ایرانی در ابتدای سال توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: باید مشخص شود در عمل باید چه اقداماتی انجام دهیم تا لبیک گوی سخنان مقام معظم رهبری باشیم و در جهت تبیین شعار سال گام برداریم.

 

اسدی، با بیان اینکه نام تابلوهای تبلیعاتی مغازه های سطح شهر باید تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: برخی بر اساس سلیقه شخصی نامی را برای تابلوی سردرب مغازه خود انتخاب می کنند و نظارتی برآن وجود ندارد ولی هنگامی که در برابر دستورالعمل و قانون قرارگیرند متضرر خواهند شد.

 

وی از عدم برگزاری چند ماهه جلسات شورای فرهنگ عمومی خبر داد و افزود: مصوبات این جلسات زمانی پُربها خواهد بود که اجرایی شود و دغدغه بزرگ اعضای شورا، اجرا نشدن مصوبات است در صورتی که قانونی و لازم الاجراست.

 

نکهت یار، فرماندار اسبق پارسیان و عضو شورای فرهنگ عمومی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اکثر مسئولین از شعار سال به عنوان یک موضوع انشاء می نگرند و تاکنون دستورالعمل اجرایی در موضوع شعار سال وجود ندارد.

 

نکهت یار، با بیان اینکه نباید در موضوع شعار سال به بند و شعار بسنده کرد، تصریح کرد: باید با توجه به اوضاع نابه سامان اقتصادی، رویکردها نیز به سمت عملگرایانه رود.

 

وی مهم ترین دغدغه امروز شهرستان را اشتغال دانست و افزود: شهرک صنعتی یکی از مهم ترین مکان های ایجاد اشتعال در پارسیان است اما شهرک صنعتی امروز به خرابه ای تبدیل شده و هیچ چیز در جای خود وجود ندارد، پس حرکت در مسیر شعار سال باید زمینه اشتغال نیز فراهم شود.