در طرح شهید سلیمانی مطرح شد؛ پارسیان دومین شهرستان در زمینه واکسیناسیون شهروندان خود است/ ۲۵۰۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند که باید نکات بهداشتی را رعایت کنند

نشست هماهنگی طرح شهید سلیمانی جهت مقابله با بیماری کرونا، در سپاه پارسیان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ نشست هماهنگی طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا در سطح شهرستان، با حضور فرماندار و معاون فرمانداری، فرمانده سپاه، مدیر شبکه بهداشت،  سرپرست شهرداری، رئیس هلال احمر، نماینده نیروی انتظامی در ناحیه مقاومت سپاه پارسیان برگزار شد.

 

مجتبی رضاپور، فرماندار شهرستان پارسیان در این نشست با قدردانی از همه عوامل دخیل در خدمت رسانی جهت واکسینه شدن مردم، گفت: بیش از دو سال از شیوع این بیماری می گذرد اگر سیستم با هم هماهنگ نباشند، گردش این بیماری در سطح جامعه ادامه خواهد داشت.

 

وی، با انتقاد از‌ برخی افراد که شرایط قرنطینه و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی دچار ضعف هایی هستیم، به محض اینکه اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی و ماندن در خانه می شود، عده ای راه می افتند به مسافرت می‌روند.

 

فرماندار پارسیان، با اشاره به اینکه دومین شهرستان در زمینه واکسیناسیون شهروندان خود در استان هستیم، تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، بیماریابی و واکسیناسیون سه مقوله مهم برای مقابله با این بیماری منحوس بود که با همکاری مردم فهیم توانسته ایم روند رو به رشد واکسینه کردن افراد را پیش ببریم.

 

رضاپور، افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهرستان پارسیان از استاندار و رئیس ستاد کرونای استان درخواست واکسن بیشتر را نموده ایم که موافقت های اولیه را دریافت کرده ایم.

 

در ادامه، دکتر آمنه ماجدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان، با قدردانی از همه اعضای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور در پارسیان نیز فعالیت خود را آغاز کرد که اکنون در مرحله پنجم این طرح که واکسیناسیون می باشد، هستیم.

 

ماجدی، با بیان اینکه دومین شهرستان در زمینه غربالگری و نمونه گیری در هرمزگان هستیم، گفت: ۴۸ درصد از جمعیت قریب به ۲۵هزار نفر نمونه گیری انجام شده و همچنین بیشترین بیماریابی نیز بعد از کیش متعلق به پارسیان است.

 

مدیر شبکه بهداشت پارسیان، یکی از دغدغه های مجموعه بهداشت و درمان را واکسینه کردن جامعه هدف بالای ۱۸ سال خواند و عنوان کرد: در حال حاضر افراد بالای ۳۵ سال در حال واکسینه شدن هستند.

 

وی، با بیان اینکه، رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه کمک خواهد کرد که واکسینه شدن جامعه را پیش ببریم، گفت: قریب به ۲۵۰۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند که باید نکات بهداشتی را رعایت کنند که در این طرح شهید سلیمانی از این بیماران مراقبت می‌شود.

 

در پایان از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی تجلیل شد.