در گفتگو با علمای اهل سنت جنوب کشور مطرح شد؛ قرارگاه تحول محلات مبتنی بر مبانی دینی برای رسیدن به محله تراز انقلاب/ وقتی بچه های انقلابی کم کاری مسئولان را جبران می کنند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ ائمه جمعه اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه طرح قرارگاه تحول محلات مبتنی بر مبانی دینی برای رسیدن به محله تراز انقلاب است، گفتند: در این قرارگاه ها گره کور مشکلات شهروندان که امروز و فردا می کنند به دست جوانان انقلابی بازگشایی می شود.

طرح قرارگاه تحول محلات مبتنی بر مبانی دینی برای رسیدن به محله تراز انقلاب

شیخ علی ماهی گیر،  پژوهشگر، نویسنده و از خطبای جمعه اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز، قرارگاه تحول محلات با محوریت مساجد را طرح مبارکی خواند که باعث ارتقای جایگاه محلات و رسیدن به محله تراز انقلاب اسلامی است.

ماهیگیر اظهار کرد: قرارگاه تحول محلات با عنایت به محوریت مساجد و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری اهل مسجد و ائمه جماعات در کنار پشتیبانی پایگاه های مقاومت و پایش ظرفیت های مختلف محله، طرح مبارکی است و قطعا باعث ارتقاء جایگاه محلات و کاهش تهدیدات و آسیب های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: این حرکت جمعی، که از مبانی متقن دینی برخوردار است می تواند با تجمیع کارکرد نهادها و تشکل های مختلف در یک محله، جامعه را برای داشتن محلات تراز انقلاب اسلامی و  تحقق جامعه اسلامی یاری دهد.

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: تثبیت جایگاه تمدن ساز مسجد در صدر اسلام و در طول تاریخ امت اسلامی، به عنوان یکی از ظرفیت ها و بلکه غایات این طرح در کنار تلاش برای تحقق محله پویا و اسلامی به شمار می رود که خود پیش نیاز رسیدن به جامعه اسلامی است و از نکات قوت و مهم طرح است که در کنار تلاش جامعه برای دستیابی به دولت اسلامی، یکی از مراحل پنجگانه تحقق تمدن نوین اسلامی در نقشه راه انقلاب و کشور و نگاه مقام معظم رهبری است؛ بنابر این ملاحظه می شود که این طرح دارای مبانی نظری قوی و متقنی است که با تفکرات عملگرایانه، بسیاری اهداف جامعه اسلامی را می تواند محقق می سازد.

وی در خصوص روند موفقیت این طرح  گفت: تشکیل قرارگاه های مختلف تحول محلات از زمان شکل گیری این ایده که از اجتهادات و ابتکارات هرمزگان بشمار می رود و رشد تعداد این قرارگاه ها در سطح استان و کشور در کنار تحولات مثبت مختلفی که در بسیاری از محلات ایجاد شده نشان دهنده موفقیت نسبی طرح است و البته باید بیش از پیش این طرح مورد توجه و محور فعالیت تشکل های مختلف در محلات قرار گیرد. محوریت مسجد و استفاده از ظرفیت آن به عنوان کارگاه مطالعه و آسیب شناسی، رصد و تنظیم مشکلات و آسیب ها موجود در سطح محله و برنامه ریزی و اقدام عملی و جهادی پیرامون آن یادآور جایگاه مسجد در عهد نبوی (ص) و در طول تاریخ امت اسلامی و هم چنین در دوران انقلاب و دفاع مقدس است و قطعاً باعث تحولات مثبت در عرصه هاى مختلف می شود.

قرارگاه تحول محلات برگرفته از سنت پیامبر گرامی اسلام است

شیخ حسین بازماندگان،  امام جمعه بندرپل در گفتگو اختصاصی با خبرنگارهرمز گفت: قرارگاه تحول محلات برگرفته از سنت پیامبر گرامی اسلام وهمانند دستوری است که حضرت محمد(ص) به تک تک مسلمانان داده؛ پس قرار گرفتن در سنگر پر افتخار قرارگاه تحول محلات، یعنی دفاع از از آموزه های دین مبین اسلام.

شیخ بازماندگان افزود :همان‌طور که مقام معظم رهبری دامت برکاته دغدغه معیشت مردم را دارند، باید همه آحاد مردم و بویژه روحانیت معزز به میدان بیایند و با همراهی و همکاری بسیجیان این امر مبارک را تحقق بخشند.

وی عنوان کرد: بحمدلله همیشه در طول تاریخ روحانیت علمدار بوده و درخط مقدم قرار داشتند و نبض جامعه و قلوب مردم را با اخلاق برگرفته از سیره بزرگان دین در اختیار داشتند؛ پیشنهاد می کنم جهت لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی باتمام توان به میدان بیایند و کار تشکیلاتی را با همکاری سپاه پاسداران و بسیج مردمی ساماندهی کنند.

عالم اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه هر مسجد باید تبدیل به یک قرارگاه تحول محلات شود، خاطر نشان کرد: قرارگاه تحول محلات برگرفته از سنت نبوی است که زود به موفقیت می رسد و مردم خواهان مردم سالاری هستند و یکی از راههای مردم سالاری همین مشارکت ها است.

بچه های انقلاب کم کاری های مسئولان را جبران کرده اند

شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت جنوب کشور در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره ایجاد قرارگاه های تحول محلات در هرمزگان عنوان کرد: فریاد رسی به قشر ضعیف جامعه را از مهمترین اهداف این قرارگاه ها عنوان کرد.

عالم اهل سنت هرمزگان تصریح کرد: در قرارگاه های تحول محلات آسیب های اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و…. شهروندان شناسایی و در اتاق فکرهای مختلف برای آن برنامه ریزی می شود و به وسیله خود مردم مشکلاتشان حل و فصل می شود.

راهبر با  بیان اینکه در چند سال اخیر به برکت قراگاه تحول محلات بسیاری از آسیب ها و بزهکاری های اجتماعی کاهش یافته است، گفت: کاهش طلاق، کاهش اعتیاد و… ثمره کارهای فرهنکی است که در قرارگاه تحول محلات صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بچه های انقلاب کم کاری های مسئولان را جبران کرده اند، عنوان کرد: گره مشکلات  مردم که مسئولان امروز و فردا می کنند توسط بچه های انقلابی با راه اندازی قرارگاه تحول محلات صورت گرفته است.

امام جمعه بخش شیبکوه خاطر نشان کرد: تشکیل حکومت نوین اسلامی از شاخص ترین ثمره قرارگاه های تحول محلات است.