دستگاه های اجرایی در قشم وظایف خود را گم کرده اند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، صالح دریانورد در آیین تودیع و معارفه شهردار قشم در سالن آیینه مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: وصول عوارض و تولی گری در بحث زمین نیز از مهم ترین چالش بین این قوانین است.

وی ادامه داد: براساس قانون مناطق آزاد، وضع و وصول عوارض در این مناطق بعهده سازمان های مناطق آزاد است و در این شرایط بدیهی است شهرداری ها مهم ترین منبع درآمدی خود را از دست می دهند و در نتیجه قادر به انجام وظایف ذاتی خود نیستند.

وی با اشاره به اینکه زیان های ناشی از این تعارض متوجه مردم است به تشریح اقدامات استانداری هرمزگان برای رفع این معضل در جزیره قشم پرداخت و گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان هرمزگان این موضوع با معاون حقوقی رییس جمهوری درمیان گذاشته شد و قرار شد در فرصت یک ساله تا زمان تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه، راهی برای رفع این تعارض پیدا و در این لایحه گنجانده شود.

براساس این گزارش فرماندار شهرستان قشم نیز در این آیین با انتقاد از تعیین نشدن تکلیف دستگاه ها در قشم، خواستار تسریع در حل تعارض وظایف آنها در قشم شد و گفت: امروز که تعامل و همدلی بین دستگاه ها در قشم به نقطه مطلوبی رسیده است شایسته است هرچه زودتر برای حل این معضل دست بکار شویم.

عزت کمال زاده بر ضرورت انتصاب مدیران کاردان و متخصص در قشم تاکید کرد و افزود: مدیری که با ماهیت و ویژگی های مسائل جزیره قشم آشنا نباشد، نه تنها نمی تواند باری از دوش مردم این خطه بردارد، بلکه رنج های آنها را افزایش نیز خواهد داد.

وی با تقدیر از زحمات مدیریت امور شهری منطقه آزاد قشم، خواستار توجه بیش از پیش به نظافت شهر و جمع آوری به موقع زباله از سطح شهر شد.

به گزارش ایرنا شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این آیین بر ضرورت حمایت همه جانبه همه دستگاه ها بخصوص سازمان منطقه آزاد قشم از شهرداری این شهر تاکید کرد و از شهردار جدید قشم نیز خواست از همه ظرفیت های شهر بخصوص در بخش منابع انسانی استفاده کرده و با تشخیص درست اولویت ها، مشکلات برزمین مانده این شهر را یکی پس از دیگری از میان بردارد.

براساس این گزارش احمد حبیبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد قشم، فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مسعود دالمن مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، تراب ذاکری رییس سازمان همیاری شهرداری های هرمزگان و شهردار سابق قشم، محمد رفیع پورمولوی رییس شورای اسلامی شهر قشم، احمد رحیمی هلری سرپرست سابق شهرداری و ابراهیم رستم گورانی شهردار جدید قشم نیز در این آیین مطالبی را در خصوص مدیریت شهری مطرح کردند.

به گزارش ایرنا در این آیین با تقدیر از تراب ذاکری و احمد رحیمی هلری شهردار و سرپرست سابق شهرداری قشم، دکتر ابراهیم رستم گورانی به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

شهردار جدید قشم دانش آموخته رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری است و پیش از این در اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان مشغول به کار بوده است