دولت تدبير و اميد اجازه تعرض به سپرده هاي بانكي مردم را نداده است

استاندار هرمزگان گفت: افراد بد حساب بانكي نبايد تحت سفارشات افراد مسئول قرار گيرند و دولت تدبير و اميد نيز تا كنون اجازه تعرض به سپرده هاي بانكي مردم و سفارش عده اي خاص براي دريافت تسهيلات را نداده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، جاسم جادري در نشست بررسي مطالبات معوق شبكه بانكي استان هرمزگان با بيان اينكه وصول مطالبات بانكي بحث مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد، عنوان كرد: بايد روش هاي مختلف وصول مطالبات بانكي كه در واقع حق الناس است را بررسي كنيم چون اين تسهيلات از محل سپرده هاي مردم و همچنين دولت پرداخت شده كه مربوط به همه مردم و حق الناس است.

وي ادامه داد: مسئوليت دستگاه هاي اجرايي در اين خصوص بسيار مهم است و بايد با بدهكاران بانكي جلسه برگزار كرده و اهميت پرداخت مطالبات را براي آنها روشن سازند و همچنين توجه داشته باشيم كه بي اعتنايي در پرداخت حق الناس، خيانت است.

استاندار هرمزگان پرداخت مطالبات معوق بانكي را در اختصاص تسهيلات مجدد به ساير طرح ها و برنامه هاي جديد بسيار مهم دانست و تصريح كرد: بايد ميان استفاده كنندگان درست و سوء استفاده كنندگان از تسهيلات بانكي نيز تفكيك قائل شويم و با توجه به اينكه سياست دولت تدبير و اميد جلوگيري از تعطيلي كارگاه ها و فعال سازي آنها و ايجاد اشتغال بيشتر است، بايد از افرادي كه در اين راستا فعاليت كرده اند حمايت شود.

جادري يكي از مهمترين مشكلات استان هرمزگان را مسئله بيكاري برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر با احتساب اشتغال مناطق آزاد قشم و كيش نرخ بيكاري استان هرمزگان حدود 7.4 درصد اعلام مي شود كه به نظر بنده اين رقم واقعي نيست چون ميزان بيكاري در مناطق مختلف از جمله شرق هرمزگان و شهرستاني همچون بشاگرد بسيار زياد است و بايد براي ايجاد شغل برنامه داشته باشيم.

وي خاطرنشان كرد: در راستاي حمايت از ايجاد اشتغال و توليد، دسته بندي مطالبات و بدهكاران بانكي و حمايت از افرادي كه كار توليدي انجام مي دهند، ضروري است.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه مجموع ميزان مطالبات بانكي در هرمزگان به نسبت ساير استان ها بسيار كم است، عنوان كرد: بايد كارگروه مستقلي پيگير وصول مطالبات بانكي در استان هرمزگان باشد و همچنين افراد بد حساب بانكي نيز نبايد تحت سفارشات افراد مسئول قرار گيرند و دولت تدبير و اميد نيز تا كنون اجازه تعرض به سپرده هاي بانكي مردم و سفارش عده اي خاص براي دريافت تسهيلات را نداده است و بنده نيز در استان هرمزگان چنين توصيه هايي نداشته ام و بايد با اين پديده غلط برخورد كرد و نگذاريم چنين فرهنگي ترويج شود.

همچنين در اين نشست صالح دريانورد معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار هرمزگان با بيان اينكه بايد مشخص شود بدهكاران بانكي در هرمزگان چه سطحي از اشتغال را تحت پوشش قرار مي دهند، تصريح كرد: در اين خصوص بايد بدهكاران حقيقي و حقوقي و همچنين محل دريافت تسهيلات مشخص شود و در راستاي رفع موانع جلسات توجيهي براي بدهكاران برگزار شود.

جوانشير كدخداپور معاون سياسي امنيتي استاندار هرمزگان نيز در اين نشست بدهكاران بانكي در استان را به دو گروه افرادي كه تسهيلات دريافت كرده و طرح مورد نظر را با آن اجرايي نكرده و افرادي كه در كار توليد هستند، تقسيم كرد و بيان داشت: در راستاي رفع اين مشكل بايد كميته اي متشكل از نمايندگان بانك و بخش كشاورزي، صنعت، اداره كار و استانداري تشكيل شده و تصميمات درستي را در اين خصوص اتخاذ كنند.

وي ادامه داد: بخشي از كارگاه هايي كه در گذشته به علت شرايط اقتصادي تعطيل شده را مي توان به چرخه توليد بازگرداند.