دولت در جهت حمایت از صنایع دستی تولیدشده توسط زنان توجه کند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، ناهید غواصی؛ مدیر مؤسسه زنان حامی ‌مهرورز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در بندرلنگه شروع کرده است.

وی پس از بازنشستگی از سازمان بنادر با همراهی جمعی از همکاران بازنشسته خود این انجمن را تأسیس کرد تا بتواند باری از دوش زنان بی‌سرپرست شهر خود بردارد.

تأکید این انجمن بیش از هرچیز بر آموزش زنان است تا بتواند آنها را توانمند سازد، آموزش هنرهای زنانه مانند گلدوزی، خیاطی و گلابتون، دست‌دوزی لباس‌ها در ازای مبلغی ناچیز و صرف مبالغ جمع‌آوری‌شده برای همین زنان؛ از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است.

مدیر موسسه زنان حامی‌ مهروز در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه گفت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم زنان اوقات اضافی خود را به بطالت نگذرانند؛ از این‌رو به آنان هنرهای دستی بومی‌ رایج در منطقه را آموزش دادیم تا هم برایشان سرگرمی ‌باشد و هم آنان را توانمند کند.

ناهید غواصی به لزوم توجه دولت در جهت حمایت از صنایع دستی تولیدشده توسط زنان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه زنان به هنرهای سنتی توجه نشان می‌دهند، اما مکان مشخصی برای انجام کارهای هنری خود ندارند و معمولاً در خانه این کار را انجام می‌دهند؛ درحالی‌که اگر مکان ثابت و مشخصی برای حضور زنان هنرمند باشد، می‌توانیم به این کارها نظم بیشتری دهیم و علاوه بر پیدا کردن بازار داخلی، با کشورهای دیگر قرارداد ببندیم؛ چراکه این کارها مشتری‌های خاص خود را دارد.

وی تأکید کرد: توجه به هنرهای بومی ‌از چند جهت می‌تواند سود آور باشد؛ اول اینکه اشتغال‌زایی برای زنان فراهم می‌شود و آنها را توانمند می‌کند و دوم اینکه محصولات هنری‌مان را به کشورهای دیگر صادر کرده و با این کار، هنر بومی‌ و اصیل ایرانی را احیا می‌کنیم.

دبیر سابق کمیته بانوان فرمانداری بندرلنگه تصریح کرد: صادرکردن این محصولات بومی‌ سبب می‌شود که علاوه بر اینکه ارز به کشور وارد شود، صنایع دستی ایرانی و فرهنگ ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.
منبع:هرمز