دکه های مطبوعاتي پارسيان جاي خود را به سيگار فروشي دادند/ سهل انگاری مسئولان مسیر فرهنگی شهر را تغییر می دهد

با سهل انگاری مسئولان پارسیان، دکه های مطبوعاتی جای خود را به سیگار فروشی و دخانیات داده اند که این اقدام  می تواند مسیر فرهنگی شهر را تغییر دهد.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ همه ما در عبور از مقابل دكه هاي مطبوعاتی یا هنگام خرید روزنامه و مجله از آنها متوجه حجم زیاد فروش روزانه سیگار در این مکان‌ها بوده ایم، مکان‌هایی که به اعتبار پسوند فرهنگی خود نباید تبدیل به سیگار فروشی شوند.

 

دکه های مطبوعاتی، محلی برای توزیع جراید و مطبوعات محلی، ملی یا بین‌المللی است که معمولا در شلوغ‌ترین و اصلی‌ترین معابر شهری قرار گرفته‌اند که در نگاهی سریع به آنها می‌توان به فرهنگ و ذائقه آن شهر پی برد. 

 

شهر پارسيان با وجود بيش از ٧ دكه مطبوعاتي، متأسفانه هيچ گونه روزنامه اي در اين شهر وجود ندارد و همگان را ترغيب به استفاده از فضاي مجازي و خبرگزاري ها مي كند و باعث پايين آمدن سرانه مطالعه مي شود و فضاهای مجازی و اینترنتی باعث شده‌اند دیگر آن انگیزه کافی برای خرید روزنامه وجود نداشته باشد.

 

دكه هايي که با دريافت مجوز از شهرداري و اداره فرهنگ و ارشاد، سعي در فروش مطبوعات و روزنامه دارند، اما با سستي و سهل انگاري مسئولان زيربط، فعاليت آنها در مسير فروش دخانيات سوق پيدا كرده است.

 

امروز در گوشه و کنار دکه‌های مطبوعاتی روزنامه و نشریه وجود ندارد و صاحبان این دکه‌ها اعتقاد دارند که اغلب مشتریان خریدار تنقلات و سيگار هستند و تمایلی برای خرید روزنامه ندارند و از سویی دیگر آن‌ها بر این مسئله نیز اذعان دارند که فروش روزنامه و نشریه به‌تنهایی سودآور نیست.

 

با وجود آمار های تکان دهنده استعمال دخانیات و مواد مخدر، شاید اقدامات پیشگیرانه همچون افزایش مالیات خرده فروشی سیگار و نظایر آن راه کار خوبی تلقی شود اما اجرای کامل و جدی تر قوانین حاکم بر مبارزه با استعمال دخانیات و مواد مخدر می تواند تیر خلاصی بر دیو خانمان سوز اعتیاد شود.