رئیس‌جمهور پاسخ کوبنده‌ای به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس بدهد

به گزارش پایگاه خبری پارسیان،محمدعلی پورمختار ، با بیان اینکه اصل سفر رئیس جمهور به نیویورک لازم و به‌جا بوده است، اظهار کرد: اظهارات رئیس جمهور در جلسات و دیدارهای مختلف خوب بوده و به‌خوبی از مواضع نظام و منافع ملی دفاع کرده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به‌خوبی مواضع نظام را شکافته است، گفت: خواسته مجلس نیز همین است که به این شکل مقاومت کند و به‌صراحت مسائل را عنوان کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه الزاماً برخوردها نباید با بی‌احترامی همراه باشد، گفت: سخنرانی امروز رئیس جمهور می‌تواند مواضع روشن‌تری را به‌همراه داشته باشد.

پورمختار با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید انتقاداتی را به قدرت‌های بزرگ به‌صراحت بیان کند، عنوان کرد: رئیس جمهور باید نقش کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای غرب و خاورمیانه را در ناامنی‌های بین المللی و خلق تروریست‌ها افشا و نام آنها را اعلام کند.

وی با بیان اینکه دیدارهای رئیس جمهور در انتقال مواضع و دیدگاه‌ها مناسب بوده است، گفت: سخنرانی دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان جز نقطه تاریک‌تر کشور انگلیس نسبت به ایران محسوب می‌شود چرا که این کشور نسبت به تاریخ و ملت ایران ظلم‌های زیادی داشته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام “نسبت به صحبت‌های نخست وزیر انگلیس ارزشی قائل نیستیم” تأکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور امروز در سخنرانی خود پاسخ محکم و خوبی به وی بدهد.

پورمختار بیان کرد: گرچه سخنگوی وزارت خارجه پاسخ نخست وزیر انگلستان را داد اما پاسخ رئیس جمهور باید کوبنده‌تر و قوی‌تر باشد.