رئیس آموزش و پرورش پارسیان: خبرنگاران چراغ قرمز مسئولین خواهند بود/ وعده های وزیر در ساخت و تکمیل مدارس محقق شده است

رئیس آموزش و پرورش پارسیان از ساخت و تکمیل برخی مدارس خبر داد که وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به شهرستان قول آن را داده بود.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مسعود مهرانی، رئیس اداره آموزش و پرورش پارسیان در مراسم تجلیل و قدردانی از اصحاب رسانه شهرستان، اظهار کرد: همزمانی این تجلیل با پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می تواند یک روز میمون و مبارک را برای خبرنگاران رقم بزند.

مهرانی، با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاری و اشتراکات آن با آموزش و پرورش، عنوان کرد: خبرنگاران و آموزش و پرورش یک موضوع مهم به نام آگاهی بخشی به جامعه را دنبال می کنند، رسالت آموزش و پرورش در یک محدوده کوچک به نام مدرسه است اما رسالت خبرنگاران در یک محدوده وسیع به نام جامعه است.

وی، خبرنگاران را زبان گویای جامعه و چشم بیدار آن خواند و افزود: آنها حرف مردم و جامعه را انتقال می دهند و گویایی زبان مردم را رعایت می کنند تا بتوانند جامعه را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، همچنین خبرنگاران را چراغ قرمز مسئولین دانست و گفت: شاید این موضوع در ظاهر احساس خوشایندی نداشته باشد اما خبرنگاران خطرها را نشان می دهند و اگر توجهی به این خطرات نشود صدماتی را در پی خواهد داشت.

مهرانی، خصوصیات خبرنگاران را اعم از فردی و شغلی دانست و تصریح کرد: خبرنگاران از نظر فردی اشخاصی کنجکاو، پرسشگر و جستجوگر هستند اما ما مسئولین معتقد هستیم که نباید مورد پرسش و سوال قرار بگیریم.

وی، مسئولیت پذیری و صداقت را از دیگر ویژگی های خطیر و مهم خبرنگاران نام برد و ادامه داد: خبرنگاران این عنوان را دارند که نسبت به جامعه و مسئولیت خود بی تفاوت نباشند و براساس صداقت خود آنچه را که واقع می شود انتشار می دهند.

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، در ادامه به ویژگی های مهارتی و شغلی اصحاب رسانه اشاره و اظهار کرد: اولین ویژگی خبرنگاران در شغل خود این است که از آئین نگارش و ادبیات فارسی آگاهی داشته باشند و همچنین از ارزش های خبری و سوژه یابی مناسب در کمترین زمان بهره گیری کنند.

مهرانی، عناوین و رتبه های برتر دانش آموزان خود اشاره کرد و گفت: در حوزه پرورشی رتبه پنجم قرآنی کشور و همچنین رتبه دوم گروه آزمایشی هنر توسط دانش آموزان این شهرستان کسب شد که افتخاری بزرگ برای پارسیان خواهد بود.

وی، با اشاره به وعده های وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به پارسیان، خاطرنشان کرد: وعده هایی که وزیر در سفر خود به شهرستان به مردم داده بود در حال پیگیری است، چند مدرسه تکمیل شده و در ابتدای مهر فعالیت آموزشی خود را آغاز می کند و همچنین چند مدرسه دیگر نیز در ابتدای مهر با دریافت هزینه ها فعالیت عمرانی خود را شروع خواهند کرد.