رئیس آموزش و پرورش پارسیان: ۲۰ فضای آموزشی و فرهنگی در حال ساخت و یا به بهره برداری رسیده است/ کنکور سراسری را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم

رئیس آموزش و پرورش پارسیان با اشاره به کمک خیرین در سخت فضاهای آموزشی گفت: ۲۰ فضای آموزشی و فرهنگی در حال ساخت و یا به بهره برداری رسیده است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان با حضور رئیس آموزش و پرورش پارسیان در مجتمع فرهنگیان برگزار شد.

 

مسعود مهرانی، رئیس آموزش و پرورش پارسیان در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهادت محمود صارمی، گفت: شاهد رشادت های خبرنگاران در عرصه های مختلف بوده ایم خبرنگارانی که در عرصه دفاع مقدس رسالت خبرنگاری داشتند و برای به نمایش گذاشتن دفاع مقدس هم پای رزمندگان در خط مقدم حضور یافته و به شهادت رسیدند.

 

وی، افزود: امروز در صحنه های مختلف از جمله حوادث غیر مترقبه ای که در کشور رخ می دهد خبرنگاران رسالت بزرگی را بر گردن دارند و علی رغم مشکلاتی که دارند رسالت خود را به درستی انجام می دهند.

 

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، خبرنگاران را دادستان نامید و تصریح کرد: خبرنگاران دادستان هایی هستند که کسی نیست داد آنها را بستاند، و باید گفت که مطالبات مردم از زبان خبرنگاران منتشر می شود.

 

مهرانی، با بیان اینکه جامعه فرهنگیان و خبرنگاران اشتراکاتی دارند، اظهار کرد: فرهنگیان و خبرنگاران افزایش دانایی و توانایی جامعه را برعهده دارند که فرهنگیان در قالب دانش آموزان و خبرنگاران نسبت به آحاد مردم جامعه تلاش می کنند.

 

وی، ادامه داد: آگاهی بخشی دیگر وجه مشترک میان فرهنگیان و خبرنگاران است که باعث می شود ارتباط تنگاتنگی بین این دو مجموعه ایجاد شود.

 

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، به انتظارات خود از خبرنگاران اشاره و تاکید کرد: یکی از انتظاراتم از خبرنگاران این است که مطالبی نقل کنند که عام فهم باشد یعنی اینکه روان، گویا به طوری که همه آحاد جامعه بفهمند و دیگر اینکه خبرنگاران آگاهی خود را افزایش دهند.

 

مسعود مهرانی، به وضعیت نابه سامان اقتصادی و مشکلات مالی‌ اشاره و عنوان کرد: ساخت و ساز در آموزش و پرورش روند رو به رشد می‌باشد و ۲۰ فضای آموزشی و فرهنگی در حال ساخت، افتتاح و یا به بهره برداری رسیده است و اگر‌ کمک خیرین نبود دولت به تنهایی برطرف‌کننده مشکلات نبود.

 

وی، به دیگر انتظارات از خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: وقایع نگاری و تحلیل خبر دو موضوعی است که خبرنگاران می توانند حال محور آن خبر تهیه کنند و بیشتر فعالیت های خبرنگاران وقایع نگاری است که زیاد نمی تواند موثر واقع شود.

 

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، با اشاره به منابع خدادادی در سطح شهرستان، گفت: دریا و کشاورزی در پارسیان وجود داشت و امروز صنایع انرژی بر به عنوان منبعی دیگر می تواند شهرستان را رو به رشد ببرد و خبرنگاران می توانند با خبرهای تحلیلی نگاه ویژه ای به این منابع داشته و پارسیان را به منطقه بشناسانند.

 

مهرانی، با اشاره به برگزاری کنکور سراسری با توجه بیماری کرونا، اظهار کرد: امتحانات نهایی را با شرایط مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمودیم و کنکور سراسری را نیز با رعایت این پروتکل ها برگزار خواهیم کرد و خانواده ها نیز مراقبت کنند که قبل از آزمون نکات بهداشتی توسط فرزندان رعایت شود.

 

وی، به تجاری سازی برخی مکان های آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی فضاهایی که آزاد است را می توان تجاری سازی کرد و مبالغ دریافتی به خزانه آموزش وپرورش واریز نمود، البته این را باید گفت که فضاهایی که شرایط تجاری سازی داشته باشند جلسات و کمیسیون های مختلف را باید بگذرانند.