رئیس اوقاف پارسیان: وجود بیش از ۴۵۰ موقوفه در سطح شهرستان/ درآمد موقوفات ‌بر‌اساس نیات و خواست واقفان هزینه می‌شود

نشست خبری ریاست اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان پارسیان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ عبدالرسول نکوزاد، رئیس اوقاف و امور خیریه پارسیان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دهه وقف ابراز وظیفه است تا متولیان امر در این خصوص از باب اتمام حجت ویژگی‌ها و اثرات مطلوب و کارآیی وقف را برای مردم بیان کنند.

 

نکوزاد، با بیان اینکه دهه وقف تصمیم گرفتن برای تصمیم اخروی است، تصریح کرد: باید نسبت به وقف و موقوفات حساس بوده و در شناسایی و احیاء موقوفات، همیار اوقاف شهرستان باشیم.

 

وی، در این نشست خبری، وقف را ماندگارترین و بهترین انفاق ها دانست و عنوان کرد: نباید در ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری موقوفات تفاوت قائل شویم و دید و رویکرد نسبت به وقف باید عوض شود و نباید کوتاهی متولیان را به اسم وقف گذاشت.

 

رئیس اوقاف پارسیان تاکید کرد: درآمد موقوفات در شهرستان ‌بر‌اساس نیات و خواست واقفان هزینه می‌شود وخیرین حوزه وقف باید برای مردم شهرستان شناخته شوند.

 

نکوزاد، با تأکید بر این که با توجه به تغییر و تحولات جامعه باید در اطلاع رسانی و آگاهی و برنامه‌ها، وقف‌ها را متناسب با نیاز روز دنبال نماییم، بیان کرد: انطباق وقف با نیازهای روز امر مهمی است که باید مورد توجه واقفان محترم قرار گیرد.

 

وی، به برخی از محورهای موضوعی روز که نیازمند حضور واقفان است، اشاره نمود و گفت: عرصه بهداشت وسلامت، اشتغالزایی و علمی و بویژه نهادینه نمودن فرهنگ وقف مشارکتی از مهم‌ترین حوزه‌های نیازمند به ورود واقفان خیراندیش در شهرستان پارسیان است.

 

عبدالرسول نکوزاد، به مهم‌ترین آثار خیرات و برکات خیرین و واقفین اشاره و تصریح کرد: همه باید مردم را به سمت توجه به وقف‌های جدید و اهتمام به امر موقوفات سوق دهیم، ارائه نوع خدمات موقوفات در عرصه‌های اجتماعی مهم‌ترین بایسته‌های تحریک پذیری مردم به سمت وقف است و امیدواریم بتوانیم مسئله وقف را شکوفا نماییم و از سرمایه گذاری پایدار در حوزه وقف در شهرستان پارسیان غافل نشویم.

 

وی، به «کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی و ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ وقف و امور خیریه» اشاره و اظهار کرد: به همین منطور اولین روز دهه وقف (۲۴ مهر) بنام کارگرد رسانه در فرهنگ سازی امور خیریه نامگذاری شده است که می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

 

نکوزاد ادامه داد: روز  جمعه ۲۵ مهرماه که همزمان با شهادت امام حسن(ع) و پیامبر اکرم(ص) است، «نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت» و روز  شنبه ۲۶ مهر ماه که همزمان با شهادت امام رضا (ع) است، نیز نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نامگذاری شده است.

 

وی، گفت: روز  یکشنبه ۲۷ مهر ماه همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول «نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف»، دوشنبه ۲۸ مهر ماه «نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی» و سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه نیز «کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید» نامگذاری شده است.

 

نکوزاد بیان کرد:  چهارشنبه ۳۰ مهر ماه «جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری»،  پنجشنبه یکم آبان ماه «خدمات اجتماعی نهاد وقف»، جمعه ۲ آبان ماه «نقش مردم در احیاء و صیانت از موقوفات» و شنبه ۳ آبان ماه نیز «نقش وقف در حوزه سلامت» نامگذاری شده که در هر روز، ویژه برنامه‌هایی مرتبط با همان موضوع، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، صاحب‌نظران و مسئولان شهرستانی با توجه شرایط موجود و با رعایت پروتکل بهداشتی، بصورت کلیپ تصویری ضبط و جهت نشر در فضای مجازی اقدام خواهد شد.

 

رئیس اوقاف پارسیان، به موقوفات شهرستان اشاره کرد و افزود: ۴۶۶ موقوفه در سطح شهرستان وجود دارد و همچنین بیش از ۵۰۰ رقبه شناسایی شده که ۳۷ رقبه نیز سند دار شده است.

 

در پایان از فعالان رسانه ای شهرستان تجلیل بعمل آمد.