رئیس بهزیستی پارسیان: شناسایی بیش از ۶۶۰ معلول در شهرستان/ کاهش چالش های اجتماعی از اولویت های بهزیستی است

رئیس بهزیستی پارسیان از شناسایی ۶۶۰ معلول در شهرستان خبر داد که تحت حمایت این سازمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ محمد رضا عباسی، رئیس بهزیستی پارسیان در آغاز هفته بهزیستی گفت: اداره بهزیستی شهرستان پارسیان در سال ۱۳۷۴ با هدف خدمت رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی و شناسایی و کاهش چالش های اجتماعی در این شهرستان افتتاح و شروع به کار نمود.

 

وی افزود: این شهرستان با بهره گیری از ۲۷ نیرو و دارای یک مرکز دولتی تامین و توسعه خدمات بهزیستی شهری، مرکز اورژانس اجتماعی، مرکز مداخله در بحران های اجتماعی، و دو مرکز خدمات بهزیستی روستایی که در تمامی حوزه های تخصصی در حال خدمت رسانی به گروه هدف می باشند، فعالیت می کنند.

 

عباسی، شعار بهزیستی در سال جاری را شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده دانست و افزود: بهزیستی یکی از نهادهای مهمی است که ۱۵۹ فعالیت برای آن تعریف شده که چهارحوزه توان‌بخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌ها عهده دار این فعالیت ها در این شهرستان هستند.

 

وی، به عملکرد بهزیستی پارسیان در حوزه توانبخشی اشاره و عنوان کرد: تعداد کل معلولین شناسایی شده تاکنون ۶۶۶ نفر می باشد که در سال گذشته ۳۲ نفر جدید شناسایی و تحت حمایت قرار گرفته اند.

 

رئیس بهزیستی پارسیان، معلولین روستایی پوشش را ۵۰۴ نفر دانست و ادامه داد: تعداد معلولین ضایعه نخاعی در شهرستان ۱۶ نفر می باشد و همچنین ۹۴ دانش آموز معلول تحت حمایت شناسایی شده و خدمات دریافت می کنند‌.

 

عباسی، همچنین به خدمات بهزیستی در حوزه امور اجتماعی اشاره و تاکید کرد: تعداد ۸۲ زن سرپرست خانوار شهری و روستایی بهره مند از بیمه اجتماعی تحت حمایت این سازمان هستند و نیز ۳ خانواده کمک هزینه ودیعه مسکن دریافت نموده اند.

 

وی، مهد کودک های دارای مجوز را ۲۹ مهدکودک دانست و گفت: ۷ مهدکودک شهری و ۲۲ مهدکودک روستایی در سال گذشته به ۱۲۷۴ کودک خدمات آموزشی ارائه داده اند.