رئیس بهزیستی پارسیان: نوزاد رها شده پارسیانی به مرکز نگهداری کودکان هرمزگان تحویل داده شد/ ۷ کودک بدسرپرست در سال گذشته شناسایی شدند

رئیس بهزیستی پارسیان با اشاره به پیدا شدن نوزاد رها شده در پارسیان، اظهار کرد: نوزاد رها شده پارسیانی به مرکز نگهداری کودکان هرمزگان تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ محمدرضا عباسی، رئیس بهزیستی پارسیان با اشاره به وضعیت نوزاد رها شده در پارسیان، گفت: نوزاد یک روزه که چند روز پیش توسط افراد ناشناس که به احتمال زیاد خانواده وی بوده اند در یکی از محله های سطح شهر رها شده بود با اطلاع رسانی به پلیس ۱۱۰، به بیمارستان رستمانی منتقل شد.

 

عباسی، با بیان اینکه این نوزاد توسط اداره بهزیستی به بندرعباس منتقل شده است، اظهار کرد: این نوزاد بعد از انتقال به بیمارستان و با ارائه تست کرونا و گواهی سلامت جسمانی و با دستور دادستان به مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست بندرعباس فرستاده شد.

 

وی، افزود: سال گذشته ۷ کودک بدسرپرست در سطح شهرستان شناسایی و با دستور مرجع قضایی به صورت محرمانه به مرکز استان منتقل شدند که از این تعداد ۶ نفر دختر و یک نفر پسر هستند.

 

رئیس بهزیستی پارسیان، کودکان بدسرپرست را قربانی اعتیاد دانست و تاکید کرد: همه این کودکان قربانی اعتیاد پدر و مادر خود بودند که از این تعداد ۲ کودک به فرزندخواندگی در آمده اند، ۱ کودک در مرکز نگهداری معلولین و ۴ کودک دیگر پس از درمان والدین در حال ساماندهی هستند و پس از تایید کارشناسان این اداره و در صورت تایید صلاحیت والدین جهت نگهداری، کودکان به آنها تحویل داده خواهد شد.

 

عباسی، ادامه داد: همه آمار و فعالیت های این سازمان در حیطه آسیب های اجتماعی محرمانه است به هیچ عنوان اطلاعات افراد به علت تکریم و احترام، درز پیدا نخواهد کرد.

 

رئیس بهزیستی پارسیان، با درخواست از شهروندان در خصوص مشکلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: همشهریان محترم هرگونه کودک آزاری، همسر آزاری و مشکلات خانوادگی و اجتماعی را به شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در تمام ساعات شبانه روز اطلاع رسانی نمایند.