رئیس بهزیستی پارسیان: وجود بیش از ۷۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در پارسیان/ ۲۰ منزل مددجویان با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ساخته می شود

رئیس بهزیستی پارسیان از شناسایی ۷۲۹ معلول در پارسیان خبر داد و اظهار کرد: بیشتر این معلولان به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

محمدرضا عباسی، رئیس بهزیستی پارسیان به مناسبت هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، معلولین شناسایی شده در شهرستان را ۷۲۹ نفر دانست و گفت: ۴۱۱ نفر از این معلولین به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند، همچنین ۱۵ معلول ضایعه نخاعی نیز وجود دارند که تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

 

عباسی، تحصیل کنندگان تحت پوشش بهزیستی را ۵۹ نفر عنوان و اظهار کرد: ۷ دانشجو و ۵۲ دانش آموز معلول مشغول به تحصیل هستند که تا بالاترین مقطع تحصیلی خدمات دریافت خواهند نمود.

 

در حوزه اجتماعی؛ وجود ۸۱ زن سرپرست خانوار در پارسیان

رئیس بهزیستی پارسیان، از وجود ۸۱ زن سرپرست خانوار خبر داد و تصریح کرد: ۸۱ خانوار زن سرپرست خانواده، بد سرپرست، سرپرست از کار افتاده به همراه ۱۴ کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند که به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

 

عباسی، تعداد مهدکودک های در سطح پارسیان را ۲۹ مهد دانست و تاکید کرد: ۲۲ مهد کودک روستایی به همراه ۷ مهد کودک شهری دارای مجوز از بهزیستی فعال هستند که همه مهدهای روستایی و مهدهای حاشیه شهر، کمک هزینه یک وعده غذای گرم دریافت می نمایند که در سال گذشته ۱۱۸۱ کودک در مهدهای کودک ثبت نام کرده و ۸۷۶ نفر از آنها یک وعده غذای گرم تعلق گرفته است.

 

در حوزه پیشگیری؛ شرکت ۲۷۰۰ کودک در طرح تنبلی چشم

محمد رضا عباسی، رئیس بهزیستی پارسیان با اشاره به برگزاری پروژه بزرگ طرح تنبلی چشم در سال گذشته، عنوان کرد: ۲۷۰۰ کودک ۳ الی ۶ ساله توسط مربیان آموزش دیده، از لحاظ بینایی معاینه شدند که ۲۷ نفر نیازمند عینک شناسایی و به صورت رایگان عینک واگذار شد و همچنین یک نفر دیگر طبق نظر پزشک متخصص جراحی شد.

 

اشتغال و مسکن؛ اشتغال و مسکن عمده مشکل اصلی مددجویان

وی، بخش عمده مشکلات مددجویان را اشتغال و مسکن دانست و گفت: سال گذشته در حوزه مسکن برای خانواده های تحت پوشش ۲۵ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده و خانواده های دارای ۲ عضو معلول به بالا نیز ۲۵ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن پرداخت می شود.

 

اقدام ویژه سال ۹۸؛

رئیس بهزیستی پارسیان از امضای ۲ تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امضا شده که ۲۰ مسکن مددجویان بهزیستی را تکمیل و تا پایان سال تحویل دهند.

 

به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمند سازی، ارتقای سلامت اجتماعی، شعار هفته بهزیستی است.