رئیس جمهور از سیاست دوگانه آمریکا در برخورد با تروریسم رونمایی کند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان،احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: به نظرم سخنرانی آقای رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل یک سخنرانی منسجم و منضبطی خواهد بود کما اینکه در سال گذشته این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه سخنرانی آقای رئیس جمهور می‌تواند محورهای مختلفی داشته باشد، گفت: حجت‌الاسلام روحانی می‌تواند در سخنان خود به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه معنویات و مردم سالاری دینی بپردازد و به نقش مردم در پیشرفت نظام اشاره کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: سخنرانی رئیس‌جمهور می‌تواند دربرگیرنده پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی کشورمان از یک سو و از سوی دیگر حاوی پیام صلح، مودت و دوستی از سوی ایرانیان نسبت به ملت‌های دیگر باشد.

دستغیب رونمایی و شفاف سازی سیاست‌های دوپهلوی کشورهای غربی و بخصوص ایالات متحده در ارتباط با پدیده شوم تروریسم در منطقه را از دیگر محورهای سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل خواند و تصریح کرد: به نظر می‌رسد فریاد منتقدانه‌ و منزجرانه رئیس جمهور در قلب ایالات متحده نسبت به سیاست‌های دوپهلوی آمریکایی‌ها و غربی‌ها در ارتباط با پدیده شوم تروریسم یکی از نکات مهم در مجمع سازمان ملل باشد.

وی با بیان اینکه طرح چنین سخنانی سیاست و رویکرد دوگانه آمریکایی‌ها در منطقه برای تربیت و پرورش تروریسم و از سوی دیگر شعارهایشان برای مهار و کنترل تروریسم، را روشن می‌کند، حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جبهه مقاومت و جریانات مردمی در کشورهای مختلف را از دیگر مطالبی برشمرد که رئیس‌جمهور می‌تواند در سخنرانی خود به آنها اشاره کند.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌های دیدار رئیس جمهور با رؤسای جمهور برخی کشورها، گفت: نشست مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی برای دیدار رؤسای جمهور کشورهاست و پیش بینی می‌کنم که از این فرصتی که در اختیار ایران و دیگر کشورها قرار می‌گیرد، بهره برداری خوبی صورت گیرد.

دستغیب در خصوص برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها در مورد دیدار حجت‌الاسلام روحانی با رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: سیاست‌های کلی قبل سفر رئیس جمهور تبیین شده و آنچه که مربوط به دیدار با طرف آمریکایی است، در حد وزارت خارجه تعریف شده است.