رئیس جهاد کشاورزی پارسیان خبر داد؛ آغاز کوچ زنبورداران به غرب هرمزگان/ 35 هزار کلنی زنبور عسل در پارسیان مستقر می شود

رئیس جهاد کشاورزی پارسیان از کوچ زنبورداران به غرب هرمزگان با 35 هزار کلنی زنبور عسل خبر داد.

یعقوب دلدار مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، از ورود زنبورداران به شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: هر ساله با شروع فصل سرما زنبورداران استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و آذربایجان شرقی با توجه به شرایط آب و هوایی به شهرستان پارسیان کوچ می کنند.

 

دلدار اظهار کرد:هر ساله با شروع فصل بارندگی و رویش گلها و گیاهان مختلف ، این شهرستان میزبان زنبورداران مناطق مختلف کشور جهت تولید مثل و افزایش زنبور می باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان افزود :کوچ زنبورداران به این مناطق هرساله از اوایل آذرماه آغاز و تا پایان دیماه ادامه دارد و تا کنون 20 زنبوردار با تعداد 7 هزار کلنی وارد این شهرستان شده اند که پیش بینی می شود تا پایان دیماه بیش از 35 زنبوردار با تعداد 35 هزار کلنی زنبور در دشتهای این شهرستان ساکن شوند.

 

وی در خصوص میزان برداشت عسل از كندوهاي مستقر در اين شهرستان، تصریح کرد: به طور میانگین هر کلنی زنبور عسل حدود 10 کیلوگرم عسل تولید می‌کند، البته زنبورداری علاوه بر تولید عسل و اشتغال نقش مهمی در گرده افشانی گیاهان نیز دارد.

 

دلدار خاطرنشان کرد: برای چهارمین سال است که در این شهرستان روش اصلاح ملکه با همکاری موسسه اصلاح نژاد زنبور عسل به منظور پرورش ملکه به روشهای اصلاحی در این شهرستان در حال انجام می باشد.