رئیس حوزه قضایی پارسیان خبر داد؛ آغاز فعالیت هیات های صلح ستاد صبر در شهرستان پارسیان/ ستاد صبر بستری مناسب برای فرهنگ سازی صلح و سازش

رئیس حوزه قضایی پارسیان از آغاز فعالیت هیئت های صلح ستاد صبر در شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: تشکیل ستاد ملی صبر در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلخ و سازش در جامعه می باشد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حسین عباسی، رئیس حوزه قضایی پارسیان از آغاز فعالیت هیئت های صلح ستاد صبر در شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: تشکیل ستاد ملی صبر در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه می باشد.

 

وی، افزود: این ستاد در راستای دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان های مردم نهاد با قوه قضاییه و اجرای سند تحول قضایی و با هدف تعمیم و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم تشکیل می گردد.

 

عباسی، با تشریح اهداف ستاد ملی صبر، تاکید کرد: اعتلای فرهنگ صلح و سازش و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر و نظام مند کردن و تقویت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه و نهادینه کردن عدالت ترمیمی در جامعه و اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران و انسجام نهادی در ارتقاء صلح و سازش و گذشت از مهمترین اهداف ستاد ملی صبر است.

 

رئیس حوزه قضایی پارسیان، افزود: هیئت های صلح ستاد صبر به عنوان کلیدی ترین رکن متشکل از علما و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و معتمدین و ریش سفیدان محلی و بزرگان اندیشمندان و فرهنگیان و نخبگان جامعه که از آنان با عنوان صلح یار یا طلایه داران صلح و نیز همیاران و سفیران صلح نیز یاد می شود قبل از تشکیل پرونده در دادگستری و شوراهای حل اختلاف با دعوت از طرفین در جهت حل و فصل اختلافات اقدام و از ورود پرونده به دادگستری جلوگیری می گردد.

 

در پایان ضمن استماع نقطه نظرات و مطالب اعضا و پاسخ به سوالات و تاکید بر تحقق صلح و سازش حداکثری در اختلافات خانوادگی و نیز در جرائم قابل گذشت، ضمن تشکر از مجموعه شوراهای حل اختلاف شهرستان پارسیان در زمینه صلح و سازش اختلافات و دعاوی و توفیق در کسب عملکرد ۷۰ درصدی صلح و سازش، احکام صلح یاران با شیوه نامه مربوطه به آنان اهدا و ابلاغ گردید.

 

لازم به ذکر است که واژه صبر برگرفته از سه مفهوم غنی و اسلامی صلح، بخشایش و رضایت می باشد.