رئیس دادگستری پارسیان از خبرنگاران تجلیل کرد/ خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند

رئیس دادگستری پارسیان در مراسم تجلیل از خبرنگاران، گفت: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همزمان با ۱۷ مرداد سالروز گرامیداشت شهید صارمی و روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پارسیان انجام شد.

 

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان خطاب به خبرنگاران شهرستان، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و با جدیت این موضوع را دنبال می کنند.

 

وی، با قدردانی از خبرنگاران در جهت همکاری با دادگستری در جهت انتقال اخبار، گفت: قطعا مردم این حق را دارند که ببینند که در دستگاه قضایی چه اقداماتی در راستای خدمت به آنها انجام می شود و این وظیفه ماست که این حق را محقق نماییم و این می تواند اعتماد مردم به دستگاه قضایی را بالا ببرد.

 

عباسی، ادامه داد: اگر فعالیت هایی را که انجام می دهیم در راستای تحقق عدالت و حفظ نظم و امنیت، درست به مردم منتقل نکنیم شاید مردم هم برداشت صحیحی از عملکرد ما در دستگاه قضا نداشته باشند و این اهمیت خبر در جهت بصیرت افزایی و آگاهسازی مردم می رساند.

 

رئیس دادگستری پارسیان، با بیان اینکه محدودیت هایی در اطلاع رسانی برخی پرونده ها وجود دارد، تاکید کرد: برخی محدودیت ها در اطلاع رسانی وجود دارد برای مثال نمی توان تمام محتویات یک پرونده را تا زمان حکم قطعی بازگو کنیم و مردم را مطلع نماییم و این در راستای حفظ آبروی افراد است اما در جرائم خاص اگر قاضی تشخیص دهد، دادگاه می تواند جلسه را علنی برگزار کند.

 

وی، درپایان به موضوع کودهای مرغی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگیری و زندان راه به جایی نخواهد برد و این موضوع باید به فرهنگ تبدیل شود، کسی که محصول کشت می کند چرا باید آن قسمتی که خانواده خودش مصرف می کنند را بدون کود بکارد و همچنین دستگاههای زیربط دیگر نیز به صرف گزارش اکتفا نکنند.