رئیس دادگستری پارسیان: خانواده سنگ بنای هر جامعه‌ای است / مواد مخدر ریشه و بنیان خانواده را در هم می شکند

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به نقش مهم و بنیادی خانواده گفت: خانواده سنگ بنای هر جامعه‌ای است که مواد مخدر می تواند بنیان آن را درهم بشکند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حسین عباسی رئیس دادگستری پارسیان در دیدار صمیمی با مردم روستای قاسمعالی، به اهمیت نقش خانواده پرداخت و اظهار کرد: اگر در خانواده‌ای فضایی صمیمی حکمفرما باشد و فرزندان بتوانند صادقانه مشکلات خود را در آن مطرح کرده و با هدایت والدین آنها را برطرف سازند، بسیاری از مشکلات اجتماعی ما بر طرف خواهد شد.

 

عباسی با بیان اینکه در آگاه سازی جوانان نسبت به معضل اعتیاد خانواده ها نقش مهم و اصلی دارند، گفت: آگاهی خانواده ها نسبت به این تهدید و آشنا نمودن آنها با معضلات اعتیاد یکی از مهمترین راههای پیشگیری از آن است.

 

وی با توصیه به والدین و  با بیان اینکه خانواده نقش مهم و اساسی در پیشرفت جامعه ایفا می کند، عنوان کرد: کانون خانواده باید رشد و تربیت فرزند را پیش روی خود ببیند و مبادا فرزند را به حال خود رها کرده و آسیب های او دامن جامعه را بگیرد.

 

رئیس دادگستری پارسیان، ریشه اعتیاد به مواد مخدر را در خانواده ها دانست و تصریح کرد: پایه گذار همه آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد به خانواده و نحوه تربیت فرزند بر می گردد که با فرهنگ سازی در خانواده ها و آشنایی آنها با این نوع آسیب ها، باید فکری اساسی در حل این معضلات داشته باشیم.

 

عباسی، همچنین به مسئله ازدواج و برخی مهریه های سنگین نیز گریزی زد و تصریح کرد: هیچ زمان این مهریه های زیاد و سنگین زندگی را نگه نخواهد داشت، بلکه عشق و صمیمیت است که جریان زندگی را پررنگ و امید خواهد ساخت.

 

وی، زندان را آخرین مرحله از مجازات برای برخی از آسیب ها دانست و تأکید کرد: برخی از آسیب ها از روی گرفتاری ها و ناچاری ها به وجود می آید و در مراحل نخست باید دست فرد خاطی را گرفت تا با راهنمایی و کمک ارشاد شود و زندان آخرین مرحله از مجازات اینگونه افراد باشد.