رئیس دادگستری پارسیان خبر داد؛ در حمایت از زندانیان نیازمندجرائم غیرعمد؛ پنجمین جشن گلریزان در پارسیان برگزار می شود

رئیس دادگستری پارسیان ازبرگزاری پنجمین جشن گلریزان به همت ستاد دیه هرمزگان و با حضور نیکوکاران وخیرین شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر؛ ازبرگزاری پنجمین جشن گلریزان در شهرستان خبر داد واظهار کرد:جشن گلریزان با همت ستاد دیه استان و با حضور نیکوکاران وخیرین برگزار خواهد شد و امیدواریم در پایان این جشن‌ شاهد بازگشت تمامی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان به آغوش گرم خانواده هایشان باشیم.

 

عباسی به تأثیرات مخرب زندان بر زندانی و خانواده های آنها اشاره کرد وافزود:وقتی برچسب زندانی بر پیشانی فردی زده می‌شود متأسفانه دیدگاه جامعه نسبت به وی و خانواده‌اش تغییر پیدا می‌کند و این تغییر نگرش، آسیب‌های فروانی را متوجه اینگونه خانواده‌های آسیب‌پذیر می‌کند که قطعا تهدیدی جدی برای کل جامعه است.

 

رئیس دادگستری پارسیان با تأکید بر اینکه همه افرادی که در زندان به سر می برند مرتکب جرم نشده اند گفت:گاهی شخصی مرتکب جرم عمدی مثل سرقت،آدم ربایی وضرب وجرح می شود که در این جا جامعه انتظار دارد با فرد مجرم به شدت وبا قاطعیت برخورد شود ودستگاه قضایی نیز بنابر وظیفه قانونی خویش ودر راستای صیانت از حقوق افراد جامعه با اینگونه مجرمین برابر قانون برخورد می کند.

 

وی به اهداف معرفی افراد به زندان اشاره وتصریح کرد:هدف از معرفی افراد به زندان،اصلاح وی وعبرت دیگران در جهت عدم ارتکاب جرم در آینده می باشد.

 

عباسی، ادامه داد:گاهی اوقات نیز شخصی جرمی را مرتکب نشده و به علت اینکه قادر به پرداخت بدهی خود به دیگران(قرض)نمی باشد یا توانایی پرداخت مهریه و نفقه نداشته ویا در تصادفات غیر عمد به پرداخت دیه محکوم شده باشد،این افراد مرتکب جرمی نشده اما به به لحاظ اینکه قادر به پرداخت بدهی خود نیستند به زندان معرفی می شوند.

 

رئیس دادگستری پارسیان برگزاری مراسم جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را بسیار پسندیده خواند و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی کمک به هم‌نوع و زنده کردن نوع دوستی در جامعه از اهداف برگزاری مراسم جشن گلریزان است.

 

گفتنی است این مراسم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه همزمان با چهارم ماه مبارک رمضان در سالن شهید تندگویان برگزار می شود.