رئیس دادگستری پارسیان خبر داد؛ پلمپ یک چاه غیر مجاز در پارسیان/ با تعرض کنندگان به حقوق بیت المال با قاطعیت برخورد می شود

رئیس دادگستری پارسیان از پلمپ یک چاه غیر مجاز در پارسیان خبر داد و گفت: با تعرض کنندگان به حقوق بیت المال و عمومی بدون هر گونه اغماض و با قاطعیت برخورد می شود.

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر ؛ از پلمپ یک چاه غیر مجاز در پارسیان خبر داد و گفت: در راستای اصل ۴۵ قانون اساسی و نیز مواد ۱ و ۲ قانون‌توزیع عادلانه آب، هر گونه استفاده و بهره برداری از منابع آبی منوط به کسب اجازه از وزارت نیرو است، متخلفین از این امر به شلاق یا حبس، اعاده وضع به حال سابق و نیز جبران خسارت وارده به دولت محکوم خواهند شد و در این رابطه برخورد با استفاده و بهره برداری غیرمجاز از منابع آب و حفظ حقوق بیت المال و حفظ حقوق عامه یک چاه غیر مجاز پلمپ شد.

 

عباسی، افزود: این برخوردها با افراد متعرض به حقوق بیت المال و حقوق عمومی تشدید و احکام سریع صادر و با قاطعیت اجرا خواهد شد و هیچگونه اغماض و چشم پوشی نخواهیم داشت.

 

رئیس دادگستری پارسیان، از صیانت از منابع آبی خبر داد و تاکید کرد: قوه قضاییه در راستای بندهای ۲ و ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی و به منظور صیانت از حقوق بیت المال با متخلفین نسبت به حقوق عمومی و بیت المال برخورد قاطع خواهد داشت همچنین با توجه به حفظ منابع زیر زمینی آب و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز این پرونده ها با گزارش اداره آب که به عنوان ضابطین خاص قضایی محسوب می شوند رسیدگی می گردد.

 

وی، خاطر نشان کرد: تخریب و پر کردن اینگونه چاه‌ها برای پیشگیری از خشک شدن سفره‌های آب زیر زمینی در جلوگیری از بحران آب انجام شده است.