رئیس دادگستری پارسیان: هر مسجد یک حقوقدان/ آگاهی شهروندان به مسائل قضایی ورودی پرونده ها را به دادگستری کاهش می دهد

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یه حقوقدان گفت: آگاهی شهروندان به مسائل قضایی ورودی پرونده ها را به دادگستری کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ رئیس دادگستری پارسیان به همراه برخی حقوقدانان این دادگستری با حضور در بین مردم روستاهای بوچیر، حمیران و هشنیز به مسائل حقوقی و قضایی شهروندان پاسخ دادند.

 

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان با توجه به برگزاری دیدارهای قضات در مساجد به صورت مستمر، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن قضات و نیز سیاست دستگاه قضایی مبنی بر تحقق عدالت آسان و دسترسی آسان و مستقیم مردم به مراجع قضایی و نیز سیاستهای دستگاه قضایی مبنی بر کاهش ورودی پرونده ها به محاکم، این دیدار صورت گرفت.

 

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به اهداف طرح هر مسجد یک حقوقدان، اظهار‌کرد: عمده رد شکایات و دادخواست ها به دلیل عدم طرح صحیح آن می باشد که بعضا سبب نارضایتی از دستگاه نیز می شود، بنابراین هر چه سطح آگاهی و معلومات و نیز آشنایی شهروندان به مسائل حقوقی و قضایی بیشتر باشد ورودی پرونده به دادگستری نیز کمتر است.

 

وی ادامه داد: الحمدلله با تلاش و جدیت عزیزان در شورای حل اختلاف بوچیر که قابل تحسین و تقدیر است عمده اختلافات به صلح و سازش مختومه شده که تاثیر به سزایی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری داشته است.

 

گفتنی است طرح هر مسجد یک حقوقدان با همکاری بسیج حقوقدانان در سطح شهرستان پارسیان برگزار می شود.