رئیس دادگستری پارسیان: پیشگیری از وقوع جرم ضامن سلامتی جامعه است/کشف بیش از ۷ تُن مواد مخدر در سال گذشته

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به اینکه باید با صلح و سازش در جهت کاهش پرونده ها حرکت کنیم، گفت: پیشگیری از وقوع جرم سلامتی جامعه را تضمین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه، مسئولین دستگاههای اجرایی و نهادهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی پارسیان با مسئولین قضایی شهرستان دیدار کردند.

 

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: هر یک از مناسبت هایی که در قوای سه گانه نامگذاری شده است به نام شهداست و این به آن معناست که سرزندگی و عزت این نظام به حرمت خون شهداست.

 

عباسی افزود: یکی از قوای حاکم در نظام اسلامی که نقش و وظیفه احیای عدل و مسئول تحقق بخشیدن عدالت در جامعه است، قوه قضائیه می باشد که با توجه به حادثه ناگوار سال ۶۰، هفته اول تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده و فرصتی است تا مسئولان این دستگاه، دستاوردها و فرصت های پیش روی خود را برای مردم تبیین کنند.

 

وی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه قوه قضاییه باید پناهگاه مردم باشد، گفت: هرکس هر جایی که احساس کند حقوقش لطمه دار شده است باید به دستگاه قضایی رجوع کند و این نهاد نیز باید پناهگاه مردم باشد.

 

رئیس دادگستری پارسیان، به برخورد با پدیده شوم مواد مخدر در شهرستان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با تلاش شبانه روزی دریابانی و نیروی انتظامی بیش از ۷ تُن مواد مخدر در سطح شهرستان و دریا کشف شد که جای خوشحالی و هم جای بسی نگرانی وجود دارد که تا ریشه کن کردن این پدیده خانمان سوز از پای نخواهیم نشست.

 

عباسی، با توجه به فعال شدن ابلاغ الکترونیکی در دفتر خدمات الکترونیکی پارسیان، عنوان کرد: با فعال شدن ابلاغ الکترونیکی روند دادرسی ها سریع تر شده و این در حالی است که در گذشته نگرانی هایی را برای شهروندان به وجود آورده بود و امروز شهرستان پارسیان رتبه نخست ابلاغ الکترونیکی را در هرمزگان داراست.

 

وی، پیشگیری‌از وقوع جرم را ضامن سلامت جامعه دانست و گفت: همه سعی و تلاش دستگاه قضا بر این است تا صلح، سازش و میانجیگری معتمدین در جهت رفع اختلافات باشد تا شاهد کاهش ورود پرونده ها به دادگاه باشیم و امروز در شورای حل اختلاف با وجود افزایش پرونده ها خوشبختانه صلح و سازش پیشرفت داشته است.

 

در ادامه محمد رادمهر، فرماندار پارسیان با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، گفت: شهید بهشتی یک شخصیتی بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ایشان به تنهایی یک ملت بود.

 

رادمهر، با قدردانی از خدمات ارزنده دستگاه قضایی در پارسیان، اظهار کرد: با تعامل خوب دستگاههای اجرایی و دادگستری مردم شهرستان در امنیت و آرامش هستند، خدمات دستگاه قضا در برخی موارد آشکار نیست اما تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت داشته است.

 

فرماندار پارسیان، با اشاره به شرایط حساس کشور، عنوان کرد: در شرایط فعلی نیاز است که همه مسئولین وحدت داشته باشند تا دشمنان نتوانند به مقاصد شوم خود دست یابند.

 

وی ادامه داد: همه مسئولین در جهت سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند تا بتوانیم رضایت عمومی مردم و شهروندان را فراهم آوریم، متاسفانه در فضای مجازی ترکش ها و بی انصافی هایی به قوه قضائیه می زنند که این اقدامات از سوی دشمنان و معاندین می باشد و به شدت محکوم است.