رئیس دادگستری پارسیان: گشت های محله محور بسیج در جهت ایجاد امنیت است/ قبل از وقوع جرم اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به ایجاد گشت های محله محور بسیج، گفت: گشت های محله محور بسیج در جهت ایجاد امنیت است و رابطه آن با ایجاد فضای امنیتی تفاوت بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه هماهنگی گشت های محله محور جهت ایجاد امنیت در برخی محله های سطح شهر پارسیان با حضور فرمانده سپاه، رئیس دادگستری و دادستان پارسیان برگزار شد.

سرگرد اسحق موذن نسب، فرمانده سپاه پارسیان در این نشست، از آغاز جلسات توجیهی جهت راه اندازی گشت های محله محور خبر داد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال این است که با راه اندازی این نوع گشت‌ها بتواند امنیت در برخی محله ها بیشتر کند تا شهروندان نگرانی نداشته باشند.

سرگرد موذن نسب، با بیان اینکه بسیج در امر خدمت رسانی به مردم موفق بوده است، اظهار کرد: کارهایی در راستای تأمین امنیت مردم، فقر زدایی، مبارزه با اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی نیازمند حرکتی جهادی است و بسیجیان نیز جهادگرانه در این راستا قدم بر می دارند.

فرمانده سپاه پارسیان، افزود: اجرای این طرح به معنای دخالت در وظایف نیروی انتظامی نیست بلکه با هدف کمک و افزایش توان در راستای افزایش امنیت محلات صورت می گیرد.

در ادامه حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان نیز وظیفه قوه قضاییه را اقدام جهت پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: نباید منتظر ماند تا یک جرم واقع شود، باید قبل از وقوع جرم اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد تا مبادا هزینه های سنگین به جامعه و افراد آن تحمیل شود.

عباسی، ایجاد امنیت را نیازمند همکاری همه دستگاهها و مردم دانست و افزود: دشمنان اسلام همه خباثت خود را به کار گرفته اند تا از پاشنه آشیل آسیب های اجتماعی، علیه این نظام فتنه انگیزی کنند که با هدایت های مقام معظم رهبری از این گردنه های دشوار نیز عبور خواهیم کرد.

وی، بسیج را یک نهاد مردمی خواند و عنوان کرد: بسیج از دل مردم است و ورود مردم به مقوله امنیت یک امنیت پایدار را شکل خواهد داد و دغدغه های مقام معظم رهبری یعنی انقلابی ماندن جامعه نیز تحقق خواهد یافت.

رئیس دادگستری پارسیان، هدف از راه اندازی گشت های محله محور را ایجاد امنیت بیشتر دانست و افزود: ورود بسیج در جهت ایجاد امنیت است و فضای امنیتی با ایجاد امنیت تفاوت دارد که برخی از آن، تعبیر منفی از امنیت می کنند و این زحمات باعث می شود که در کار دادگستری سهولت ایجاد شود.