رئیس شیلات پارسیان: ۷۰۰ شناور غیر مجاز در پارسیان فعالیت می کنند/ خسارت صیادی با تور پلاستیکی کمتر از صید ترال نیست

رئیس شیلات پارسیان با اشاره به وجود ۷۰۰ شناور غیر مجاز در پارسیان گفت: این همه شناور غیر مجاز فعالیت صیادی را برای صیادان بومی‌منطقه سخت کرده است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ احمد پاسلار، رئیس شیلات پارسیان در مراسم افتتاح بسیج دریایی در روستای بستانو، تشکیل بسیج دریایی را اقدامی مثبت و موثر در مقابله با تخلفات دریایی خواند و اظهار‌کرد: حفاظت از صید سنتی و برخورد باشناورهای متخلف از جمله این اقدامات که سپاه حوزه استحفاظی گسترده ای دارد و می تواند از بندرکنگان تا جزیره کیش را تحت گسترده خود قرار دهد.

 

پاسلار، با بیان اینکه شناورهای غیرمجاز فعالیت را برای صیادان بومی سخت کرده است، گفت: ۸۰۰ صیاد با ۲۲۰ شناور و قایق صیادی به همراه ۱۲ شناور لنج، سالانه بیش از ۶ هزار تُن صید را از دریا به دست می آورند که وجود ۷۰۰ شناور غیر مجاز با حدود ۴ هزار تُن صید، فعالیت را برای صیادان بومی سخت کرده است.

 

رئیس شیلات پارسیان، نیاز شناورهای غیر مجاز را ساماندهی دانست و تاکید کرد: بیشتر این شناورها متعلق به شهرستان پارسیان نیست و از شهرهای مجاور برای خود کسب و کار راه انداخته و با خرید قایق در زمان نیاز خود به صیادی روی می آورند.

 

احمد پاسلار، وجود برخی لنج های صیادی استان بوشهر را نیز مشکلی دیگر ذکر کرد و افزود: این لنج ها در منطقه ما وارد می شوند اما با توجه به اینکه ماموریت ما ۱۲ مایل است هرگونه جلوگیری از فعالیت آنها برای ما غیر ممکن شده است.

 

وجود برخی شناورهای که با تورهای پلاستیکی صیادی می کنند نیز از دیگر مشکلات دانست و عنوان کرد: خسارت صیادی با تورهای پلاستیکی کمتر از صید ترال نیست زیرا به جنگ دریا می آیند و دریا را شخم می زنند.

 

عباس میرزاد، فرماندار پارسیان نیز خطاب به صیادان و مردمان بومی و ساحل نشین، اظهار‌کرد: نباید اجازه دهیم که از شهرهای مجاور کسی در حوزه استحفاظی ما صیادی کند و نسبت به دریا تعصب داشته باشیم.

 

میرزاد، با بیان این خبر خوب به صیادان، گفت: با قدرت موتور ۹۵ برای صیادان موافقت شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.