رئیس منابع طبیعی پارسیان خبر داد: رفع تصرف اراضی ملی شهرستان پارسیان از چنگال زمین خواران/ ۶۲ هکتار از اراضی رفع تصرف شد

رئیس منابع طبیعی پارسیان از رفع تصرف ۶۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از چنگال زمین خواران خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ خزعل خواجه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پارسیان با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در شرق شهرستان، گفت: در اجرای حکم و با دستور مقام قضایی، با حضور نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی پارسیان و نیروهای انتظامی بخش کوشکنار، ۲۳۹۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده روستای تمبو شمالی، رفع تصرف گردید .

 

خواجه، افزود: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۲ هکتار اراضی ملی (۳۴ مورد) در قالب تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع پیشگیری و رفع تصرف شده است.

 

وی، خطاب به زمین خواران، تصریح کرد: گشت زنی در راستای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر انجام می شود و هرگونه تصرف اراضی ملی با جدیت دنبال و با متخلفان در چارچوب قوانین و مقررات قاطعانه برخورد خواهد شد.

 

رئیس منابع طبیعی پارسیان، مهمترین عوامل کاهش تصرفات را برشمرد و تاکید کرد: ساماندهی گشت های حفاظت از منابع طبیعی، تهیه نقشه های مناطق بحرانی تصرفات، تمرکز برای پیشگیری در این مناطق و فعال بودن سامانه ۱۵۰۴ می باشد، که پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی است.

 

خواجه، با اشاره به نیاز استعلام قبل از خرید زمین، عنوان کرد: مردم چنانچه قصد خرید املاک و یا زمین در محدوده و حریم شهرهای سطح شهرستان را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص به عمل آورده و از خرید هر گونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی پرهیز کنند.

 

وی، مشارکت و همکاری مردم را در حفظ اراضی ملی بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: برای حفظ و مراقبت از عرصه‌های ملی نقش مردم بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگ ساز هر یک از مردم خود همانند یک نیروی حفاظتی عمل کنند.