رئیس هیئت ورزش های بومی و محلی پارسیان خبر داد: برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی جنوب کشور در پارسیان/ سرتراشون، صنایع دستی و غذاهای محلی برای گردشگران نمایش می دهیم

رئیس هیئت ورزش های بومی و محلی پارسیان از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در شهرستان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ محمود غنی پور، رئیس هیئت ورزش های بومی و محلی پارسیان، اظهار کرد: بازی های بومی شهرستان پارسیان در فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه ریشه دارد و برگزاری این جشنواره ها در احیا و حفظ ارزش های فرهنگی و اجتماعی موثر است.

 

وی، با بیان اینکه با برگزاری بازی های بومی و محلی، سعی در حفظ این بازی های سنتی داریم، تاکید کرد: بسیاری از بازی ها برای نسل های سوم و چهارم ناشناخته است و این ایام، فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی این شهرستان است.

 

غنی پور، طناب کشی، هفت سنگ و دال پلان، چوب کشی، تیرکمون را از بازی های محلی شهرستان پارسیان نام برد و احیای آنها را در قالب جشنواره های فرهنگی ضروری دانست و تلاش بسیج ورزشکاران، فرهنگی سپاه را در برای برگزاری این جشنواره ستود.

 

رئیس هیئت ورزش های بومی و محلی پارسیان گفت: در بخشی از این جشنواره، سرتراشون و صنایع دستی و غذاهای محلی شهرستان دایر شده تا شهروندان و گردشگران با آثار هنری پارسیان آشنا شوند.

 

این مسابقات همزمان با هفته بسیج و با حضور ۴ شهرستان از استان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، روز جمعه ۵ آذر ساعت ۸ صبح در ساحل بندر بستانو برگزار می شود.