ردپای دلالان در عرضه میوه های زودرس

به گزارش پایگاه خبری پارسیان نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: پرتقال هایی که هم اکنون در بازار عرضه می شوند، به روش مصنوعی و گرمادهی، رنگ آمیزی و رسیده می شود.

وی اظهار داشت: عرضه میوه های زودرس در بازار با ایجاد شرایط مصنوعی که میوه حالت رسیده و ظاهر مناسب داشته باشد، ناشی از ضعف اطلاعات کشاورزی و نقایص فرهنگی است.

وی با انتقاد از ترویج عرضه میوه های فاقد کیفیت و استاندارد لازم که به روش مصنوعی می رسد، افزود: انجام این کار خیانت به تولیدکننده و مصرف کننده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط تولید سالم برای میوه های رسیده، گفت: معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و همچنین وزارت جهادکشاورزی باید در این رابطه نظارت جدی داشته باشند و تذکرات لازم را بدهند و باید خسارت های ناشی از این کار اطلاع رسانی شود.

نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دلال ها میوه های نرسیده را خریداری می کنند و با گرمادهی و رنگ آمیزی، میوه ها را به ظاهر رسیده می کنند و به بازار عرضه می کنند که لازم است دستگاه های مسئول، نظارت و برخورد جدی با این افراد داشته باشند.

شریعت نژاد با یادآوری اینکه عرضه میوه های نامرغوب باعث سلب اعتماد مردم شده و نگرانی هایی را برای تولیدکننده ایجاد می کند، تاکید کرد: در حالی که بخش ترویج وزارت جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری و مقابله با چنین مشکلاتی باید فعال ترین بخش باشد اما عملکرد ضعیفی دارد و تقریباً تعطیل شد.